Předmět: Cvičení písemného projevu ve španělském jazyce

« Zpět
Název předmětu Cvičení písemného projevu ve španělském jazyce
Kód předmětu KRS/CPPVS
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Španělština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gutiérrez Rubio Enrique, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
V kurzu budou probírány následující tematické bloky: 1. Las técnicas de escritura: ideas, datos y molde en el que verterlos; géneros académicos; cartas y correos; obras de consulta lingüística; estrategias argumentativas y densidad informativa (frases relativas, conjunciones, gerundio, infinitivo, participio, nominalizaciones, adjetivación, etc.). 2. Repertorio de funciones comunicativas: organizar el texto expositivo, exponer una argumentación, describir una situación, las modalizaciones, hablar de cantidades y cifras, cartas y correos. 3. Textos narrativos: tipos de narradores; técnicas narrativas; narración en primera, segunda y tercera persona; narración impersonal. 4. Textos descriptivos: recursos lingüísticos, literarios, descripción de sensaciones, sentimientos, cuadros, etcétera.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 12.5 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 12.5 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
Výstupy z učení
Výuka je zaměřena na rozvíjení schopnosti vypracovat písemné projevy v nejrůznějších stylistických rejstřících. Obsah kurzu je zaměřen na procvičování základních diskurzivních a komunikačních funkcí (shrnutí, popis věcí, osob, dějů, míst atd.) a metod jejich tvorby, s důrazem na slohové útvary, se kterými se student setkává během studia (anotace, abstrakt, resumé, konspekt, referát, recenze atd.), jakož i na ty, které využije v praxi (životopis, různé formy úřední i neúřední korespondence, oslovení a zkratky v korespondenci, žádosti, potvrzení, čestné prohlášení, zpráva, zápis jednání atd.). Součástí výuky je dále teoretický výklad ohledně nejdůležitějších argumentačních postupů, strukturace textu a prostředků textové a diskurzivní koheze. Důraz je ale kladen na praktické procvičování.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta

Písemná zkouška, účast na výuce, vypracování 5 textů v rozsahu 1 NS.
Doporučená literatura
  • Álvarez, M., Álvarez Martínez, M. Á. (2012). Escritura: fórmulas y formas de la expresión escrita. 3: Avanzado B2. Madrid.
  • Boix Mestre, Argimiro. (1988). La expresión escrita: teoría y práctica. Barcelona.
  • Brown, F. (2003). Textos informativos breves y claros: manual de redacción de documentos. Barcelona: Octaedro.
  • Brown, F. (2003). Textos informativos breves y claros: manual de redacción de documentos. Barcelona.
  • Ferreiro, P. - Zayas-Bazán, E. (1992). Cómo dominar la redacción. Madrid: Palyor.
  • Ferreiro, P. - Zayas-Bazán, E. (1992). Cómo dominar la redacción. Madrid.
  • Goethals, P., De Groote, C., Enghels, R., Vandenberghe, J., Ibáňez Moreno, A. (2012). anual de expresión escrita en espaňol: libro de actividades para estudiantes anglófonos (B2-C1). Gent.
  • Goethals, P., De Groote, C., Enghels, R., Vandenberghe, J., Ibáňez Moreno, A. (2012). Manual de expresión escrita en espaňol: libro de actividades para estudiantes anglófonos (B2-C1). Gent.
  • Vinoly, A. - Vinoy, J. (1983). Diccionario-guía de redacción: ordenación ideológica de elementos de expresión. Barcelona.
  • VV.AA. (2007). Suena 3. Madrid: Anaya.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr