Vyučující
|
-
Svobodová Petra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Konjunktiv přítomného času v souvětí podřadném - výrazy možnosti a nejistoty 2. Konjunktiv přítomného času v souvětí podřadném - subjektivní výrazy 3. Konjunktiv přítomného času v souvětí podřadném - po slovesech vyjadřujících pocity 4. Konjunktiv přítomného času v souvětí podřadném - věty příčinné 5. Konjunktiv přítomného času v souvětí podřadném - věty přípustkové 6. Konjunktiv přítomného času v souvětí podřadném - věty vztažné 7. Konjunktiv přítomného času v souvětí podřadném - věty účelové 8. Konjunktiv futura - tvoření 9. Konjunktiv futura - použití v podmínkových a časových větách 10. Konjunktiv minulý, nahrazování konjunktivu minulého osobním infinitivem 11. Konjunktiv předbudoucí
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je bezpečné zvládutí následujících gramatických jevů na základě uvedených normativních gramatik a jejich následné procvičení formou jazykové analýzy vybraných textů.
Student si osvojí zbytek gramatiky portugalštiny (přeminulé časy, podmínkové věty) a zdokonalí se v mluveném projevu.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
Avelar, A. (1996). Lusofonia. Lisboa: Lidel.
-
Coimbra, I. (1990). Portugues sem Fronteiras II. Lisboa: Lidel.
-
Havlíková, M. - Jindrová, J. (1991). Portugalština pro samouky. Praha.
-
Havlíková, M. (2003). Portugalština pro samouky. Praha: Leda.
-
Jindrová, J. (2001). Portugalština. Praha: Leda.
|