Vyučující
|
-
Kotíková Halina, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Podstata strategického marketingu, strategie, typy strategií. - Marketingová strategie, její struktura. - Formulace poslání, cílů. - Marketingová analýza a její součásti, metody a techniky marketingové analýzy. - SWOT analýza. - Identifikace cílových skupin. - Marketingový mix. - Seznámení s podstatou simulace, představení trhu, konkurenčních podniků, produktů, a podmínek na exitujícím trhu. - Zkušební kolo. - Jednotlivá kola počítačové simulace 1-10. Podle pokynu vyučujícího studenti pracují a činí marketingová rozhodnutí ve virtuálním světě. - Závěrečná prezentace výsledků jednotlivých týmů. - Závěrečné zhodnocení práce týmů vyučujícím.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty s druhy marketingových strategií. Vedle teoretických poznatků z oblasti strategického marketingu dává studentům možnost prostřednictvím aktivní účasti v strategické počítačové hře vyzkoušet si konkrétní strategická rozhodnutí a realizaci marketingové strategie.
Po absolvování předmětu je student schopen: - Aplikovat jednotlivé prvky marketingového mixu. - Rozhodovat se v rámci finančních omezení. - Analyzovat konkurenční prostředí. - Pracovat s výstupy marketingových výzkumů a analýz. - Činit týmová rozhodnutí a svá rozhodnutí obhájit a prosadit v týmu. - Ovládat základní anglickou terminologii v oblasti marketingu.
|
Předpoklady
|
Zájem o předmět.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
- Zpracování závěrečné prezentace - Aktivní účast při rozhodování v řešitelském týmu - Aktivní účast při prezentaci výsledků - Závěrečná písemná zkouška (otevřené otázky) Studenti jsou hodnoceni podle výsledků dosažených v počítačové simulační hře. Pro úspěšné absolvování předmětu musejí dosáhnout Stock price index ve výši minimálně 1000.
|
Doporučená literatura
|
-
A manual of strategic computer simulation (the teacher will lend you)..
-
Manuál k strategické počítačové simulaci (k zapůjčení u vyučující).
-
Horáková, H. (2001). Strategický marketing. Praha: Grada.
|