Vyučující
|
-
Másilka David, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod Zaměstnanci a porozumění jejich potenciálu - typologie zaměstnanců a efektivní přístup ke každému typu - potenciál v kontextu osobnostních charakteristik, znalostí a dovedností a firemní kultury - popis pracovní pozice a kompetenční model - skupinová dynamika v týmu v kontextu řízení výkonu Řízení výkonnosti a potenciálu zaměstnanců - zadávání úkolů, kontrola - time-management - poskytování mng zpětné vazby zaměstnancům (pochvala, změna nevyžádaného chování a jednání) - způsoby práce se zaměstnanci (mentoring, koučink, supervize) - učící se organizace (práce s chybou, prostor pro sdílení zkušeností) - reakce na změnu Vybrané nástroje manažera - vedení porady - vedení brainstormingu - manažerský networking Obchodní dovednosti - rozdělení klientů a volba přístupu dle byznys potenciálu typologie obchodních partnerů a klientů (způsoby reagování na typ dle psychologického profilu) - proklientský přístup (externí & interní klient, tvorba vztahu, nastavování hranic, specifika emailové komunikace) - obchodní rozhovor (v konkrétní role-play v obchodním kontextu zjišťování potřeb, formulace nabídky, uzavření kontraktu, argumentace, asertivita, rozptýlení obav) - typy organizací, ze které obchodní partner přichází - soukromá firma, korporát, nezisková organizace, donátor, investor atd.) Závěr - shrnutí přínosů předmětu - kolokvium
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
- Domácí příprava na výuku
- 60 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Teoreticky zarámovat a prakticky trénovat vybrané sociálně-manažerské dovednosti podstatné pro efektivní fungování v roli vedoucích pracovníků a pro úspěšný prodej vlastní podnikatelské ideje v oblasti volného času, zdraví a zdravého životního stylu.
- Orientuje se v základních manažerských nástrojích, vč. komunikace pro navazování vztahu, získávání a udržení klientů i spolupracovníků v různých kontextech. - Umí vést obchodní rozhovor, poradu a brainstorming, poskytovat adekvátní manažerskou zpětnou vazbu, do rozhovoru s klientem či zaměstnancem dokáže zařadit koučovací prvky. Pozn.: Z hlediska kompetecí LifEcomp modul primárně rozvíjí komunikaci, sebeřízení, empatii a sekundárně spolupráci.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Seminární práce
- Aktivní účast na seminářích (max. 2 absence z 5 seminářů) - Aktivní účast na dvoudenním kurzu s 5 vyučovacími bloky - Písemná individuální/skupinová práce, s využitím nejméně 5 informačních zdrojů na zvolené téma konkretizující jeden z tematických okruhů - Samostudium teoretických zdrojů
|
Doporučená literatura
|
-
Bernová, E., Nový, I. Psychologie a sociologie řízení. Praha. 2002.
-
Filipová, A. Umění prodávat. Praha. 2006.
-
Hunsaker, P., Robbins, S. Training in interpersonal skills : TIPS for managing people at work. Upper Saddle River. 2003.
-
Jarošová, E. Trénink sociálních a manažerských dovedností: metodický průvodce. Praha. 2005.
-
Khelerová, V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha. 2002.
-
Payne, J., Payneová, S. Repetitorium manažerských dovedností: jak zdokonalit sám sebe. Praha. 1998.
|