Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. úvod do public relations 2. Historie komunikace s veřejností 3. Propaganda 4. Public affairs 5. Lobbying 6. Východiska PR 7. Podniková identita (podnikový design, kultura, komunikace, image) 8. Krizová komunikace 9. Scénáře a projekt krizové komunikace v praxi 10. Efekty komunikace a propojení media relations s podnikovou identitou. 11. Nové trendy v PR
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s východisky public relations (image, podniková identita, veřejné mínění). Obsah předmětu je zaměřen na jednotlivé složky podnikové identity a význam jejich propojení a sdílení. Dále je předmět zaměřen na problematiku propagandy, lobbyingu, sponzoringu a pořádání velkých akcí. V rámci předmětu proběhne praktická příprava na krizovou komunikaci. Předmět navazuje na předmět Public relations I.
Po absolvování tohoto předmětu se student bude orientovat v problematice komunikace s veřejností. Bude umět sestavit krizový scénář, bude mít znalosti a schopnost rozlišit pojmy jako je propaganda, public affairs a bude znát východiska problematiky lobbyingu.
|
Předpoklady
|
Student má znalosti v oblasti media relations, které odpovídájí výstupům předmětu public relations 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Systematické pozorování studenta
Zájem o předmět.
|
Doporučená literatura
|
-
Aaker, D. (2003). Brand building. Brno: Computer Press.
-
Argenti, P. A. (2013). Corporate communication. New York, NY: McGraw Hill.
-
Avner, M. (2013). The lobbying and advocacy handbook for nonprofit organizations. Saint Paul, Minn: Fieldstone Alliance.
-
Bruce, B. (2012). On the origin of spin. [Velká Británie?: s.n.].
-
Caywood, C. L. (2003). Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Brno: Computer Press.
-
Denison, D. R. (1997). Corporate culture and organizational effectiveness. [Ann Arbor, Mich.: Denison Consulting].
-
Flamholtz, E. G., & Randle, Y. (2011). Corporate culture: The ultimate strategic asset. Stanford, Calif: Stanford Business Books.
-
Ftorek, J. (2012). Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada.
-
Guth, D. (2012). Public relations: A values-driven approach. Boston, Mass: Allyn & Bacon.
-
Jurášková, O. (2012). Trendy a značky, značky a trend. Marketing a komunikace, 22(1), 22-24.
-
Kudynová, V. (2005). Na vlně i pod vlnou. Praha: SinCon.
-
Němec, R. (2012). Reklama na Facebooku (nejen PPC): cena je velice příznivá. www.robertnemec.com.
-
Pospíšil, P. (2002). Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press.
-
Schein, E. H. (2010). Organizational culture and leadership. San Francisco, Calif.: Jossey-Bass.
-
Schneider, J. (2007). Lobbying and interest representation. Brno: International Institute of Political Science of Masaryk University.
-
Svoboda, V. (2009). Public relations moderně a účinně. Brno: Computer Press.
-
Šindler, P. (2003). Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada.
-
Verner, P. (2011). Propaganda a manipulace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského.
-
Vysekalová, J. (2009). Image a firemní identita. Praha: Grada.
-
Vysekalová, J. (2012). Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing.
-
Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele. Praha: Grada.
-
Vysekalová, J. (2010). Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada.
-
Welch, D. (2013). Propaganda: Power and persuasion. London: British Library.
|