Vyučující
|
-
Kotíková Halina, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Legislativní podmínky pro výkon průvodcovské činnosti v ČR a v EU. Druhy průvodcovské činnosti. - Etické aspekty práce průvodce. - Povinnosti průvodce během přípravy na zájezd a během zájezdu. - Řešení mimořádných událostí - Prohlídka města, příprava trasy, výkladu. - Povinnosti průvodce po skončení zájezdu. - Praktická část - prohlídka města. - Závěrečný písemný test (otevřené otázky).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět dává studentům základní přehled o činnosti průvodce v rámci organizovaného cestovního ruchu. Seznamuje s legislativními podmínkami pro výkon průvodcovské činnosti a s povinnostmi průvodce. Během prohlídky města, která je povinnou součástí výuky, studenti získávají praktické zkušenosti s prací průvodce.
Po absolvování předmětu studenti budou schopni: - orientovat se v legislativních podmínkách pro výkon práce průvodce; - znát a vysvětlit druhy průvodcovské činnosti; - aplikovat v praxi povinností průvodce; - řešit mimořádné události během zájezdu; - připravit výklad při uplatnění znalosti základních technik; - znát základní principy etiky průvodcovské práce a řídit se jimi.
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
- Praktické předvedení průvodcovské práce. - Úspěšné absolvování závěrečného písemného testu (70 %).
|
Doporučená literatura
|
-
Podklady k přípravě výkladu: Internet, tištění průvodci a informační brožury.
-
(Včetně dílčích průvodců po jednotlivých památkách.).
-
www.vzdelavanivcr.cz.
-
Garčic, J. (1996). Olomouc: průvodce městem a blízkým okolím. Olomouc: Tea.
-
Orieška, J. (2007). Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu. Praha: Idea servis.
-
Zelenka, J. (1996). Průvodce cestovního ruchu. Hradec Králové: Vysoká škola pedagogická.
|