Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do public relations 2. Historie komunikace s veřejností (S: diskuze na téma: Komunikace s veřejností v současnosti) 3. Propaganda, Public affairs, Lobby (S: diskuze na téma: Média - manipulace nebo informace?) 4. Východiska PR, Podniková identita (podnikový design, kultura, komunikace, image) (S: diskuze na téma: podniková kultura jako konkurenční výhoda) 5. Úvod do Media Relations 6. Mediální scéna - Základní pravidla a nástroje komunikace 7. Diskuze v prostorách Českého rozhlasu Olomouc na téma rozhlasové vysílání. 8. Tisková zpráva a další nástroje komunikace s veřejností (S: zpracování tiskové zprávy studenty k zadanému tématu) 9. Tisková konference, Tiskový mluvčí (S: Diskuze nad přípravou tiskové konference jako výstupu předmětu) 10. Správné a špatné postupy v Media Relations, Komunikace v přímém přenosu, Komunikace s novináři 11. Krizová komunikace(S: Scénáře a projekt krizové komunikace v praxi) 12. Efekty komunikace a propojení media relations s podnikovou identitou. (S: Prezentace - efektivní nebo efektní komunikace?)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Exkurze
- 3 hodiny za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 36 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s technikami a nástroji komunikace s veřejností. Naučí se pracovat s pojmy cílová skupina (marketingová persona), komunikační nástroj nebo jednotný vizuální styl. Studenti dostanou informace pro lepší pochopení marketingové online komunikace, včetně sociálních sítí. Kurz se dále zaměří na zásady komunikace s novináři, stylistiku tiskové zprávy a základy copywritingu. V průběhu výuky se studenti seznámí také s aktuální "mapou" českých médií a jejich vlastníků. Předmět je zaměřen na pochopení principu public relations, na jeho vazbu a společné cíle s marketingem a na techniky komunikace s veřejností.
Po absolvování tohoto předmětu student bude: - umět pracovat s technikami komunikace s veřejností, - ovládat stylistiku tiskové zprávy, - umět vyjmenovat a vysvětlit základní principy komunikace s novináři, - umět připravit krizový scénář, - schopen realizovat tiskovou konferenci. Předmět dále klade důraz na rozvoj těchto schopností a dovedností: - Nonverbální komunikace. - Týmová spolupráce. - Spoluodpovědnost a práce v limitovaném čase. - Kultivovanost a kulturnost projevu. - Profesionální jednání. - Práce s lidmi (organizace, řízení, týmová spolupráce). - Technika a taktika komunikace. - Zpracování a vyhodnocování informací s následnou korekcí. - Práce s PC, fotoaparátem, videem - kooperace s ostatními technologiemi.
|
Předpoklady
|
Student absolvoval předměty z oblasti marketingu a má v této oblasti patřičné znalosti.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Systematické pozorování studenta
Úspěšně zvládnutý zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
(2012). Public Relations.
-
Aaker, D. (2003). Brand building. Brno: Computer Press.
-
Bajčan, R. (2003). Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Praha: Management Press.
-
Caywood, C. L. (2003). Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Brno: Computer Press.
-
Flamholtz, E. G., & Randle, Y. (2011). Corporate culture: The ultimate strategic asset. Stanford, Calif: Stanford Business Books.
-
Ftorek, J. (2012). Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada.
-
Jurášková, O. (2012). Trendy a značky, značky a trend. Marketing a komunikace, 22(1), 22-24.
-
Kudynová, V. (2005). Na vlně i pod vlnou. Praha: SinCon.
-
Němec, R. (2012). Reklama na Facebooku (nejen PPC): cena je velice příznivá. www.robertnemec.com.
-
Pospíšil, P. (2002). Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press.
-
Schneider, J. (2007). Lobbying and interest representation. Brno: International Institute of Political Science of Masaryk University.
-
Svoboda, V. (2009). Public relations moderně a účinně. Brno: Computer Press.
-
Šindler, P. (2003). Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada.
-
Verner, P. (2011). Propaganda a manipulace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského.
-
Vysekalová, J. (2009). Image a firemní identita. Praha: Grada.
-
Vysekalová, J. (2012). Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing.
-
Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele. Praha: Grada.
-
Vysekalová, J. (2010). Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada.
|