Vyučující
|
-
Hobza Vladimír, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Řízení a organizační skladba podniků. 2. Strategie podniků a podnikatelský plán. 3. Podnikový marketing. 4. Zásobování. 5. Podnikový prodej. 6. Personální management. 7. Příklady, testy, zápočet.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace
- Příprava na zápočet
- 26 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je orientován na základní problematiku ziskových a neziskových organizací sportu. Je charakterizována celková nabídka a poptávka trhu po sportovních službách, včetně vnitřní organizace tohoto trhu v ČR a v rámci ziskového i neziskového sektoru.
Po absolvování tohoto předmětu student: - rozumí základním organizačním souvislostem a organizačním struklturám v ekonomických subjektech (firmách atp.); - dovede určit výhody a nevýhody různých typů řízení skupin; - umí stanovit opatření k efektivnímu systému řízení podniku na jednotlivých úrovních řízení a v jednotlivých specializovaných útvarech.
|
Předpoklady
|
Předmět plynule navazuje na manažerskou ekonomiku - předpokládá se tedy, že studenti zapsaní do předmětu mají znalosti z tohoto oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
Úspěšné absolvování závěrečného písemného testu znalostí z oboru podnikové organizace a ekonomiky ziskového a neziskového sektoru.
|
Doporučená literatura
|
-
Hobza, V. (2001). Bankovní abeceda pro sportovní managing a marketing. Olomouc : Univerzita Palackého.
-
Hobza, V. (2004). Základy manažerské ekonomiky. Olomouc: UP.
-
Synek, M., a kol. (2011). Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing.
-
Synek, M. (2006). Ekonomika a řízení podniku. Praha: Grada.
-
Synek, M., Kuslingerová, E., a kol. (2010). Podniková ekonomika. Praha: C. H. Beck.
|