Předmět: Organizace a řízení cestovního ruchu v destinaci

« Zpět
Název předmětu Organizace a řízení cestovního ruchu v destinaci
Kód předmětu KRL/OCRD
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Rončák Miroslav, Mgr.
  • Schwartzhoffová Eva, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Přednášky: Územní členění a jeho využití v destinačním managementu. Rajonizace v CR - turistické regiony a turistické oblasti. Hodnocení potenciálu cestovního ruchu v ČR. Destinace CR, Středisko cestovního ruchu. Destinační management - termínologie, význam. Destinační agentur - právní formy, fungování. Marketing a produkty cestovního ruchu v destinacích. Význam partnerství a spolupráce v cestovním ruchu, klastry v CR. SWOT analýza destinace CR, evaluace destinace. Skladba seminářů: Pozitivní a negativní vlivy cestovního ruchu - příklady Organizace a řízení cestovního ruchu na příkladech regionů v ČR Organizace a řízení cestovního ruchu na příkladu agentury CzechTourism Partnerství, image destinace, SWOT analýza destinace na příkladech regionů v ČR Marketing destinace cestovního ruchu na příkladech regionů v ČR Marketingová analýza na příkladu regionu v ČR Segmentace účastníků cestovního ruchu, identifikace cílových skupin, proces rozhodování příklady Marketingový mix příklady efektivní marketingové komunikace a tvorby turistických produktů v ČR a zahraničí Nové formy marketingové komunikace v cestovním ruchu příklady Vlastní prezentace inovačního projektu v oblasti cestovního ruchu

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s tím, jak se v turistické destinaci řídí a organizuje cestovní ruch včetně marketingové komunikace vůči trhu. Obsahem je územní členění na turistické regiony a oblasti, teorie destinačního managementu včetně role destinační agentury, výklad možnosti rozvoje cestovního ruchu v destinaci prostřednictvím tvorby turistických produktů.
student bude po absolvování tohoto předmětu - zhodnotit potenciál cestovního ruchu daného regionu/turistické oblasti - navrhnout patřičné nástroje marketingového mixu na podporu propagace turistické oblasti - bude znát způsoby a možnosti řízení cestovního ruchu v dané turistické destinaci - umět vytvořit případně spolupracovat formou partnerství subjekt řídící CR v dané destinaci
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Didaktický test, Rozhovor

Podmínka zápočtu: Aktivní účast ve výuce a max. jedna absence Vypracování seminární práce věnovaná destinačnímu managementu ve vybraném turistickém regionu (přednášky) Vypracování a prezentace inovačního projektu v oblasti cestovního ruchu (seminář) Okruhy ke zkoušce: Územní členění ČR Předpoklady rozvoje cestovního ruchu v destinaci. Hodnocení potenciálu cestovního ruchu (rajonizace) Středisko cestovního ruchu, Destinace cestovního ruchu - typy, atributy. Destinační management, Společnost destinačního managementu (tj. destinační agentura). Spolupráce a partnerství, image, evaluace destinace. Marketing destinace, produkty cestovního r uchu v destinaci.
Doporučená literatura
  • Kotíková, H., Schwartzhoffová, E. (2014). Cestovní ruch a rekreace - organizace, řízení a marketing v destinaci. UP Olomouc.
  • Kotíková, Schwartzhoffová. (2017). Cestovní ruch.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport - Rekreologie (2019) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní