Předmět: Management cestovních kanceláří a agentur

« Zpět
Název předmětu Management cestovních kanceláří a agentur
Kód předmětu KRL/MACK
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
Zprostředkovatelské a informační služby v cestovním ruchu. Cestovní kancelář a cestovní agentura. Podmínky zřízení a provozování. Management a provoz cestovní kanceláře /agentury - nabídka produktů CR a služeb - exkurze. Zájezd - defininice a klasifikace zájezdů a pobytů. Cestovní smlouva, její náležitosti dle Zákona o některých podmínkách podnikání v CR. Služby turistických informačních center, jejich certifikace a řízení provozu TIC. Ostatní služby CR - finanční,směnárenské, vízové, pasové, celní, cestovní pojištění . Doplňkové služby CR - rekreační, sportovní, lázeňské, wellness, animační a kulturní.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Exkurze - 2 hodiny za semestr
  • Příprava na zkoušku - 16 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 16 hodin za semestr
Výstupy z učení
Obsahem předmětu je problematika zájezdové činnosti, teorie zájezdu a pobytu. Součástí je rovněž problematika cestovní kanceláře a agentury, řízení a provoz cestovní kanceláře/agentury včetně podmínek jejich založení a provozování podle Živnostenského zákona a Zákona o některých podmínkách podnikání v CR. Pozornost je věnována rovněž informačním službám a nabídce a provozu turistického informačního centra. Zařazen je ýklad týkající se tzv. ostatních a doplňkových služeb v cestovním ruchu,a to zejména finanční, směnárenské, vízové, pasové a celní služby. V závěru je zmíněna problematika cestovního pojištění a cestovní medicíny.
Schopnost rozlišit mezi cestovní kanceláří a agenturou. Znalost náležitostí cestovní smlouvy. Schopnost rozlišení mezi třemi kategoriemi turistických informačních center. Schopnost samostatně si zařídit doplňkové služby cestovního ruchu.
Předpoklady
Absolvování předmětu Základy cestovního ruchu a základní orientace v oblasti cestovního ruchu.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor

Aktivní účast na hodinách - maximálně tři povolené absence Seminární práce na zadané téma- vytištění a prezentace odborného článku z databáze zahr. odbor. zdrojů na zadané téma v oblasti služeb CR.
Doporučená literatura
  • Kostková, M., Němčanský, M., & Torčíková, E. (2009). Management služeb cestovního ruchu. Karviná: Slezská univerzita.
  • Mallen, Ch. (2012). Sport, recreation and tourism event management. Abingdon: Routledge.
  • Orieška, J. (2010). Služby v cestovním ruchu. V Praze: Idea servis.
  • Palatková, M. (2010). Cestovní kanceláře a agentury, zájezdová činnost. Praha.
  • Shipway, R., & Fyall, A. (2012). International sports events. London: Routledge.
  • Sysel, J. (2010). Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. Praha: Vysoká škola hotelová.
  • Zurynek, J., Zelený, L., & Mervart, M. (2008). Dopravní procesy v cestovním ruchu. Praha: ASPI.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr