Předmět: Základy marketingu a public relations

« Zpět
Název předmětu Základy marketingu a public relations
Kód předmětu KRL/KZMPR
Organizační forma výuky Přednáška + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mastík Jiří, Mgr.
  • Kotíková Halina, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Stručná anotace předmětu - Definice, vývoj marketingu. Vymezení základních pojmů.Marketingový mix. 4P a 4C. - Produkt. Komplexní produkt a jeho složky. Životní cyklus produktu. Tvorba sortimentu. - Distribuce. Distribuční články a distribuční cesty. Druhy velkoobchodních a maloobchodních organizací. - Cena jako marketingový nástroj. Způsoby stanovení ceny. Změny ceny. - Marketingový komunikační mix. Reklama. Public relations. Přímý marketing a Podpora prodeje. Osobní prodej. - Marketingový informační systém. Zdroje dat. Marketingový výzkum. Kvalitativní a kvantitativní výzkum. - Marketingová analýza. SWOT analýza. - Cílený marketing. Segmentace trhu - podstata a kritéria segmentace trhu, její výhody. Tržní zacílení a tržní umístění. - Moderní trendy v marketingu. Virální marketing, guerilla marketing, product placement - Online marketing, marketing a sociální média - Úloha a role problematiky komunikace s médií v aktivitách PR - Rozdělení médií z pohledu jejich aktivit - Základní pravidla a nástroje komunikace - Principy jednotlivých nástrojů komunikace s veřejnosti a jejich skladba z hlediska formy a obsahu - Příprava, realizace a důvody konání tisková konference - Správné a špatné postupy v Media Relations - Mediální trénink - komunikace v přímém přenosu - Komunikace s novináři, tiskový mluvčí - Pravidla efektivní prezentace - Nové trendy v komunikaci s veřejností

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Předmět dává ucelený přehled o základních principech a využití marketingu. Prezentuje marketingové nástroje a jejich použití a seznamuje studenty se současnými trendy v marketingu.
Po absolvování předmětu studenti budou schopni: - Znát a vysvětlit základní definice a pojmy v marketingu. - Porozumět klíčovým principům marketingu. - Prakticky aplikovat marketingové nástroje v podobě marketingového mixu ve volnočasových organizacích. - Identifikovat klíčové cílové segmenty. - Analyzovat relevantní informace v rámci marketingové analýzy.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
- Zpracování seminární práce podle zadání a při dodržení publikačního manuálu FTK UP. Požadavky na seminární práci budou zaslány prostřednictvím mailu. - Přítomnost na seminářích - Úspěšné absolvování (70 %) písemného testu (otevřené otázky)
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Trenérství a sport - pedagogika volného času (2019) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Rekreologie - pedagogika volného času (2019) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -