Vyučující
|
-
Mastík Jiří, Mgr.
-
Kotíková Halina, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Stručná anotace předmětu - Definice, vývoj marketingu. Vymezení základních pojmů.Marketingový mix. 4P a 4C. - Produkt. Komplexní produkt a jeho složky. Životní cyklus produktu. Tvorba sortimentu. - Distribuce. Distribuční články a distribuční cesty. Druhy velkoobchodních a maloobchodních organizací. - Cena jako marketingový nástroj. Způsoby stanovení ceny. Změny ceny. - Marketingový komunikační mix. Reklama. Public relations. Přímý marketing a Podpora prodeje. Osobní prodej. - Marketingový informační systém. Zdroje dat. Marketingový výzkum. Kvalitativní a kvantitativní výzkum. - Marketingová analýza. SWOT analýza. - Cílený marketing. Segmentace trhu - podstata a kritéria segmentace trhu, její výhody. Tržní zacílení a tržní umístění. - Moderní trendy v marketingu. Virální marketing, guerilla marketing, product placement - Online marketing, marketing a sociální média - Úloha a role problematiky komunikace s médií v aktivitách PR - Rozdělení médií z pohledu jejich aktivit - Základní pravidla a nástroje komunikace - Principy jednotlivých nástrojů komunikace s veřejnosti a jejich skladba z hlediska formy a obsahu - Příprava, realizace a důvody konání tisková konference - Správné a špatné postupy v Media Relations - Mediální trénink - komunikace v přímém přenosu - Komunikace s novináři, tiskový mluvčí - Pravidla efektivní prezentace - Nové trendy v komunikaci s veřejností
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Předmět dává ucelený přehled o základních principech a využití marketingu. Prezentuje marketingové nástroje a jejich použití a seznamuje studenty se současnými trendy v marketingu.
Po absolvování předmětu studenti budou schopni: - Znát a vysvětlit základní definice a pojmy v marketingu. - Porozumět klíčovým principům marketingu. - Prakticky aplikovat marketingové nástroje v podobě marketingového mixu ve volnočasových organizacích. - Identifikovat klíčové cílové segmenty. - Analyzovat relevantní informace v rámci marketingové analýzy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
- Zpracování seminární práce podle zadání a při dodržení publikačního manuálu FTK UP. Požadavky na seminární práci budou zaslány prostřednictvím mailu. - Přítomnost na seminářích - Úspěšné absolvování (70 %) písemného testu (otevřené otázky)
|
Doporučená literatura
|
|