Předmět: Stárnutí a věkové zvláštnosti rekreace

« Zpět
Název předmětu Stárnutí a věkové zvláštnosti rekreace
Kód předmětu KRL/KVEZR
Organizační forma výuky Přednáška + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kudláček Michal, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Úvod do předmětu důležitost organizovaného / programovaného volného času 2. Základní terminologie 3. Profese "volnočasového programování" a komponenty volnočasového programu 4. Periodizace lidského života v rekreologickém pojetí I 5. Periodizace lidského života v rekreologickém pojetí II 6. Periodizace lidského života v rekreologickém pojetí III 7. Důležitost plánovacího procesu v programování volného času 8. Analýza potřeb programu se zacílením na konkrétní vývojovou etapu v životě člověka I 9. Analýza potřeb programu se zacílením na konkrétní vývojovou etapu v životě člověka I 10. Rizikový management ve volnočasových programech 11. Evaluace programu; trendy v oblasti volného času 12. Alternativní pojetí volného času (východní vs. západní filosofie) 13. Práce s motivací metody / nástroje, praktické aplikace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Účast na výuce je vyžadována z 80%. Výuka se skládá z: 1) skupinové výuky 2) praktického cvičení (formou workshopů) 3) projektu a prezentace vybraného tématu 4) dalších doplňkových úkolů a cvičení Cílem zkoušky je kromě ověření základní orientace studentů v oblasti volnočasového programování s ohledem na vybranou věkovou kategorii prověření schopnosti praktické aplikace teoretických znalostí v praktické rovině.
Student by měl za přispění znalostí, dovedností a informací (z oblasti biomedicíny, psychologie, pedagogiky, rekreologie, sociologie, aj.) prokázat schopnost definice konkrétní věkové kategorie s jejími vývojovými specifiky. To vše v kontextu s praktickými aplikacemi do sféry volnočasových aktivit s ohledem na involuční konsekvence.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce, Písemný test

Sestavení konceptu volnočasového programu pro vybranou věkovou skupinu s následným rozpracování do detailních parametrů programu. Dále pak prostudování výukových materiálů a složení závěrečné zkoušky písemný test, doplněný o ústní pohovor.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport - Rekreologie (2019) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní