Předmět: Strategický marketing

« Zpět
Název předmětu Strategický marketing
Kód předmětu KRL/KSTRM
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kotíková Halina, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- Podstata strategického marketingu, strategie, typy strategií. - Marketingová strategie, její struktura. - Formulace poslání, cílů. - Marketingová analýza a její součásti, metody a techniky marketingové analýzy. - SWOT analýza. - Identifikace cílových skupin. - Marketingový mix. - Seznámení s podstatou simulace, představení trhu, konkurenčních podniků, produktů, a podmínek na exitujícím trhu. - Zkušební kolo. - Jednotlivá kola počítačové simulace 1-10. Podle pokynu vyučujícího studenti pracují a činí marketingová rozhodnutí ve virtuálním světě. - Závěrečná prezentace výsledků jednotlivých týmů. - Závěrečné zhodnocení práce týmů vyučujícím.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 13 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 25 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět seznamuje studenty s druhy marketingových strategií. Vedle teoretických poznatků z oblasti strategického marketingu dává studentům možnost prostřednictvím aktivní účasti v strategické počítačové hře vyzkoušet si konkrétní strategická rozhodnutí a realizaci marketingové strategie.
Po absolvování předmětu je student schopen: - Aplikovat jednotlivé prvky marketingového mixu. - Rozhodovat se v rámci finančních omezení. - Analyzovat konkurenční prostředí. - Pracovat s výstupy marketingových výzkumů a analýz. - Činit týmová rozhodnutí a svá rozhodnutí obhájit a prosadit v týmu. - Ovládat základní anglickou terminologii v oblasti marketingu.
Předpoklady
Zájem o předmět.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta

- Zpracování závěrečné prezentace - Aktivní účast při rozhodování v řešitelském týmu - Aktivní účast při prezentaci výsledků - Závěrečná písemná zkouška (otevřené otázky) Studenti jsou hodnoceni podle výsledků dosažených v počítačové simulační hře. Pro úspěšné absolvování předmětu musejí dosáhnout Stock price index ve výši minimálně 1000.
Doporučená literatura
  • A manual of strategic computer simulation (the teacher will lend you)..
  • Manuál k strategické počítačové simulaci (k zapůjčení u vyučující).
  • Horáková, H. (2001). Strategický marketing. Praha: Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr