Předmět: Management a marketing sportu

« Zpět
Název předmětu Management a marketing sportu
Kód předmětu KRL/KMMS
Organizační forma výuky Přednáška + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Plachý Jan
Obsah předmětu
V oblasti sportovního managementu jsou formou přednášek a případových studií rozvíjeny znalosti v oblasti problematiky fungování sportu ve společnosti, specifika jednotlivých sportovních odvětví a sportovních klubů. Speciální pohled je věnován legislativní stránce, jako založení a typy organizačních struktur sportovních svazů a klubů. V oblasti marketingu je důraz kladen na přípravu a řízení sponzorských projektů. Student zaujímá stanovisko a řeší otázky správné marketingové komunikace, tvůrčí práce v oblasti sportovního sponzoringu a zabývá se analýzou všech náležitostí úspěšného fungování partnerství sportovních akcí.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojit si komplexní pohled na význam sportu ve společnosti a pochopit vzájemné vazby mezi jeho vnitřním i vnějším prostředím. Student je po úspěšném absolvování předmětu schopen vysvětlit souvislosti mezi daným sportovním odvětvím a jeho okolím zejména s ohledem na legislativní, ekonomickou a personální stránku. Další náplní výuky bude problematika řízení sportovních klubů, pohled na marketingovou propagaci, komunikaci a partnerství sportovních akcí.
Studenti bude po absolvování tohoto předmětu lépe rozumět: - významu sportu a vzájemným souvislostem se společenským děním - rozdílům mezi jednotlivými sportovními odvětvími a jejich vnímáním veřejnosti - různým typům organizačních struktur sportovních svazů a klubů - potřebám marketingové komunikace a propagace činnosti sportovních klubů - specifickému pohledu na partnerství sportovních akcí a jejich náležitostí
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

- aktivní účast při přednáškách spojená s plněním zadaných individuálních nebo skupinových úkolů - vypracování krátkých prezentací prověřující znalost probírané látky - zpracování hlavního dlouhého úkolu a jeho prezentace - ústní zkouška (individuální posouzení vyučujícího vzhledem ke kvalitě práce studenta během semestru)
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr