Předmět: Základy marketingu a public relations

« Zpět
Název předmětu Základy marketingu a public relations
Kód předmětu KRL/KMAR
Organizační forma výuky Přednáška + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mastík Jiří, Mgr.
  • Kotíková Halina, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Stručná anotace předmětu - Vymezení základních pojmů. Marketingový mix. - Produkt. Komplexní produkt a jeho složky. Životní cyklus produktu. Tvorba sortimentu. - Distribuce. Distribuční články a distribuční cesty. Druhy velkoobchodních a maloobchodních organizací. - Cena jako marketingový nástroj. Způsoby stanovení ceny. Změny ceny. - Marketingový komunikační mix. Reklama. Public relations. Přímý marketing a Podpora prodeje. Osobní prodej. - Online marketing, marketing a sociální média. - Alternativní trendy v marketingové komunikaci. Virální marketing, guerilla marketing, product placement, event marketing. - Cílený marketing. Segmentace trhu. - Marketingový výzkum. Kvalitativní a kvantitativní výzkum. Marketingová analýza. SWOT analýza. - PR - vymezení základních pojmů, úloha a role problematiky komunikace s médií v aktivitách PR, cíle a strategie PR - Rozdělení médií z pohledu jejich aktivit, mediální analýza - Základní pravidla a nástroje komunikace PR - Tiskový mluvčí. Tisková konference. Tisková zpráva - Pravidla efektivní prezentace - Nové trendy v komunikaci s veřejností

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Předmět dává ucelený přehled o základních principech a využití marketingu a PR. Prezentuje marketingové nástroje a jejich použití a seznamuje studenty se současnými trendy v marketingu a PR
Po absolvování předmětu studenti budou schopni: - Znát a vysvětlit základní definice a pojmy v marketingu. - Porozumět klíčovým principům marketingu. - Prakticky aplikovat marketingové nástroje v podobě marketingového mixu ve volnočasových a sportovních organizacích. - Identifikovat klíčové cílové segmenty. - Analyzovat relevantní informace v rámci marketingové analýzy.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
- Úspěšné zpracování 5 dílčích úkolů pro samostatnou práci, každý úkol je hodnocený na škále od 0 po 10 bodů - Úspěšné absolvování písemného testu, který obsahuje 14 otázek z více variantami odpovědí, přičemž pouze jedná odpověď je správná. Test probíhá online. Pro absolvování předmětu studenti musejí získat: - minimálně 50 % za splněné úkoly (minimálně 25 bodů) - minimálně 50 % správných odpovědí v písemném testu
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr