Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- význam informací - vyhledávání a sdílení informací - oveřování validity informací - autorská práva, kopírovaní zdrojů - ochrana osobních dat - zabezpečení PC před zneužitím - sociální inženýrství - vyhledávače a katalogy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 5 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 35 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty s problematikou efektivního využívání různorodých zdrojů informací, zvláštní důraz je kladen na zdroje z Internetu.
Student po absolvování předmětu umí používat internetové informační zdroje, tj. různé vyhledávače a katalogy. Dále pak je obeznámen s problematikou ověřování validity nalezených informací a ochrany osobních údajů při surfovaní na www.
|
Předpoklady
|
Student musí umět zvládat základní práci s PC v prostředí MS Windows.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Seminární práce
- 50% účast na výuce - v případě jedné absence vypracování seminární práce na zadané téma z probírané problematiky - závěrečné přezkoušení z probírané problematiky (formou testu)
|
Doporučená literatura
|
-
Bitto, O. (2007). 333 tipů a triků pro Internet. Brno: Computer Press.
-
Byron, D., & Broback, S. (2008). Blogy: publikuj a prosperuj. Praha: Grada.
-
Iskra, J. (2008). Google: tipy a návody pro vyhledávač. Brno: Computer Press.
-
Král, M. (2006). Bezpečnost domácího počítače. Praha: Grada.
-
Lidinský, V. (2008). eGovernment bezpečně. Praha: Grada.
|