Vyučující
|
-
Kotíková Halina, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu: 1. Úvod do předmětu, teoretická východiska. Požadavky na absolvování předmětu. 2. Současné trendy v cestovním ruchu. Masový a alternativní cestovní ruch, udržitelný cestovní ruch 3. Nové produkty cestovního ruchu jako odraz měnících se potřeb potenciálních zákazníků 4. Přírodní turismus 5. Sportovní cestovní ruch, dobrodružný cestovní ruch 6. Cestovní ruch seniorů a osob s handicapem 7. Zdravotně orientovaný cestovní ruch 8. Event turismus 9. Filmový turismus 10. Temný cestovní ruch 11. Dobrovolnický cestovní ruch 12. Ostatní specifické formy cestovního ruchu 13. Tvorba produktů cestovního ruchu případové studie
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s hlavními aktuálními trendy v cestovním ruchu., které odrážejí "výklenky" na trhu cestovního ruchu a ukazují tak na potenciální tržní příležitosti. V semestrálních pracech studenti vytvářejí návrhy nových produktů cestovního ruchu v souladu s novými trendy podle individuálního zadání.
Po absolvování předmětu student bude schopen: - Charakterizovat a kriticky vyhodnotit zásadní nové trendy v cestovním ruchu. - Vyhodnotit dopady aplikací nových trendů v cestovním ruchu. - Prezentovat aplikace nových trendů v cestovním ruchu na konkrétních příkladech a případových studiích. - Orientovat se v zahraniční literatuře týkající se nových trendů v cestovním ruchu.
|
Předpoklady
|
Základní zanlosti teorie cestovního ruchu
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce, Písemný test
Zpracování seminární práce podle individuálního tématu (rozsah 1600 slov, zahraniční literatura, aplikace teoretických poznatků na praktickém příkladu, pokyny jsou studentům zaslány na univerzitní mail) Nastudování literatury dostupné na EDIS, samostatná práce s elektronickými zdroji Kolokvium (skupinové ústní přezkoušení podle stanovených okruhů)
|
Doporučená literatura
|
|