Předmět: Kurz her v přírodě 1

« Zpět
Název předmětu Kurz her v přírodě 1
Kód předmětu KRL/HRYP1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šebek Luděk, Mgr. Ph.D.
  • Hoffmannová Jana, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Základní charakteristiky kooperativních her 2. Kooperativní hry a koncept celoživotní vzdělávání 3. Úloha prostředí v herním designu 4. Role a funkce vedoucího - facilitátora 5. Problematika volby řídicích stylů při uvádění herních programů. 6. Dobrovolnost výzvy - koncept Challenge by Choice (Smlouva o hodnotách a cílech programu) 7. Základy uvádění kooperativních her 8. Modifikace podle potřeby, reakce na vývoj hry 9. Herní inovace, využití her pro podporu rozvoje sociálních dovedností 10. Tradiční a netradiční hlavní stavební prvky kooperativních her 11. Možnosti aplikace kooperativních her v podpoře komunikačních dovedností 12. Možnosti uplatnění kooperativních her pro podporu integrace 13. Nejčastější problémy v plánování, přípravě, uvádění a vyhodnocování herních programů.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Výstupy z učení
Student se naučí připravovat, vést a reflektovat programy opírající se o kooperativní hry a problem-solvingové aktivity.
Po absolvování předmětu student bude: - volit optimální řídicí styly podle rozvojových potřeb skupiny a bezpečnostních požadavků - umět v potřebné míře shromáždit analyzovat informace o skupině - umět plánovat, připravit, vést a vyhodnocovat programy opírající se o využití kooperativních her - uvádět hlavní typy kooperativních her - volit, uvádět a modifikovat hry podle důrazu na zvolené oblasti rozvoje
Předpoklady
Předchozí absolvování předmětu Teorie rekreace v přírodě a Kurzu pobytu v letní přírodě se doporučuje z důvodů vytvoření patřičné referenční báze.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor, Systematické pozorování studenta

Aktivní účast Demonstrace profesionální úrovně dovedností v plánování, přípravě, uvádění a vyhodnocení her Zpracování dokumentace a závěrečné zprávy o realizovaném herním programu
Doporučená literatura
  • Beard, C., & Wilson, J. P. (2006). The power of experiential learning. London: Kogan Page.
  • Hora, P. et al. (1984). Prázdniny se šlehačkou: malá instruktorská čítanka. Praha: Mladá fronta.
  • Instruktoři Brno. (2007). Fond her: 52 nejlepších her z akcí a kurzů. Brno: Computer Press.
  • Neuman, J., & Ďoubalík, P. (2009). Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál.
  • Pik, R. (2005). Metodika dobrodružné výchovy. Olomouc.
  • Rohnke, K., & Butler, S. (1995). Quicksilver: Adventure games, initiative problems, trust activities and a guide to effective leadership. Dubuque: Kendall/Hunt Publishing Company.
  • Zounková, D. (2007). Zlatý fond her III: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr