Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Teoretická východiska tvorby herních programů 2. Teoretická východiska uvádění herních programů 3. Management rizik při uvádění her 4. Prvky úspěšného programu 5. Instruktorský profil 6. instruktorský rukopis 7. Nejčastější problémy přípravy her 8. Nejčastější problémy uvádění her 9. Běžné postupy modifikace her 10. Základy řazení her, tvorba sekvencí 11. Formy získávání průběžné zpětné vazby na programy 12.Reflexe prostředí v herním designu 13.Limity kooperativních her
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace
- Domácí příprava na výuku
- 41 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Student se naučí připravovat, vést a reflektovat programy opírající se o kooperativní hry a problem-solvingové aktivity.
Student bude po absolvování kurzu: - znát teoretická východiska pro využití kooperativních her - umět reflektovat klíčové potřeby managementu rizik v herních adaptacích - umět pojmenovat prvky úspěšného programu - umět vypracovat profil instruktora - znát charakteristiky odlišných instruktorských stylů . rozumět základům modifikace a řazení kooperativních her
|
Předpoklady
|
Předchozí absolvování HRYP1 nebo KRYP1 e doporučuje jako zdroj odkazů pro výuku.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
80% aktivní účast Demonstrace požadovaných znalostí pro udělení zápočtu
|
Doporučená literatura
|
-
Beard, C., & Wilson, J. P. (2006). The power of experiential learning. London: Kogan Page.
-
Hora, P. et al. (1984). Prázdniny se šlehačkou: malá instruktorská čítanka. Praha: Mladá fronta.
-
Instruktoři Brno. (2007). Fond her: 52 nejlepších her z akcí a kurzů. Brno: Computer Press.
-
Neuman, J., & Ďoubalík, P. (2009). Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál.
-
Pik, R. (2005). Metodika dobrodružné výchovy. Olomouc.
-
Rohnke, K., & Butler, S. (1995). Quicksilver: Adventure games, initiative problems, trust activities and a guide to effective leadership. Dubuque: Kendall/Hunt Publishing Company.
-
Vymetálek, P., Šebek, L., & Roubík, K. (2008). Doplňkové vzdělávací aktivity při kurzech speleoalpinismu a speleologie [Bakalářská práce]. Olomouc: Univerzita Palackého, Fakulta tělesné kultury.
-
Zounková, D. (2007). Zlatý fond her III: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.
|