Vyučující
|
-
Bartková Lenka, Ing.
-
Šebek Luděk, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Zpětná vazba v pedagogickém a sportovním kontextu 2. Úloha ZV v rozvíjení individuálního přístupu k žáku a individualizaci ve sportovním tréninku 3. Odraz zpětnovazebních postupů v rámci kvalitativních výzkumných prací 4. ZV v kavlitativních metodách sběru a zpracování dat (skupinový a individuální rozhovor, obsahová analýza) 5. ZV a zakotvená teorie 6. Evaluační metody 7. Bezpečnostní aspekty a management rizik spojených s vedením reflexe prožitku, zobecnění a transferu učení 8. Etické aspekty používání podpůrných technik pro vedení reflexe prožitku, zobecnění a transferu učení 9 Problematika návrhu otázek a témat při použití vybraných technik skupinové reflexe
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pracovní činnosti (dílny), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 41 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurz umožní studentům rozšířit si vědomosti o problematice zpětné vazby v pedagogickém a sportovním kontextu a osvojit si praktické dovednosti významné pro využití zpětné vazby při koučování.
1. Student prokáže osvojení požadovaných znalostí o využití zpětné vazby v pedagogickém a sportovním kontextu. 2. Student se naučí základům obsahové analýzy případové studie a v rámci inscenovaného "přelíčení" prokáže schopnost ve své přípravě pojmenovávat, třídit a kategorizovat poskytnuté vstupy a analyzovat je v kontextu dostupných informací o problému. 3. Student demonstruje zvládnutí základů kritického čtení a evaluace odborného textu. 4. V rámci splnění požadavků pro kolokvium student dokáže realizovat, reflektovat a prezentovat výsledky měsíčního individuálního koučinkového projektu vzájemně uskutečněného ve dvojicích.
|
Předpoklady
|
Předpokladem pro bezproblémové zvládnutí je předchozí absolvování předmětu Evaluace a zpětná vazba - EVAZ /KEVAZ.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Aktivní účast na výuce Splnění a prezentace týmového úkolu: zpracování obsahové analýzy případové studie Splnění a prezentace úkolu pro dvojice: vypracování písemného posudku rozpracované závěrečné práce Požadavky pro kolokvium: Realizace, reflexe a prezentace měsíčního vzájemného koučinkového projektu ve dvojicích
|
Doporučená literatura
|
-
(1992). Academic quality in higher education: A guide to good practice in framing regulations. London: Council for National Academic Awards.
-
Hendl, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál.
-
Luckner, J. L., & Nadler, R. S. (1997). Processing the experience: Strategies to enhance and generalize learning. Dubuque: Kendall/Hunt.
-
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing.
-
Reitmayerová, E., & Broumová, V. (2012). Cílená zpětná vazba: metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál.
-
Říčan, P. (2004). Cesta životem. Praha: Portál.
-
Šebek, L., & Valenta, T. (2004). Myšlenky prosáklé potem. Praha: Gymnazion.
|