Předmět: Evaluace a zpětná vazba 2

« Zpět
Název předmětu Evaluace a zpětná vazba 2
Kód předmětu KRL/EVZ2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bartková Lenka, Ing.
  • Šebek Luděk, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Zpětná vazba v pedagogickém a sportovním kontextu 2. Úloha ZV v rozvíjení individuálního přístupu k žáku a individualizaci ve sportovním tréninku 3. Odraz zpětnovazebních postupů v rámci kvalitativních výzkumných prací 4. ZV v kavlitativních metodách sběru a zpracování dat (skupinový a individuální rozhovor, obsahová analýza) 5. ZV a zakotvená teorie 6. Evaluační metody 7. Bezpečnostní aspekty a management rizik spojených s vedením reflexe prožitku, zobecnění a transferu učení 8. Etické aspekty používání podpůrných technik pro vedení reflexe prožitku, zobecnění a transferu učení 9 Problematika návrhu otázek a témat při použití vybraných technik skupinové reflexe

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pracovní činnosti (dílny), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 41 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
Výstupy z učení
Kurz umožní studentům rozšířit si vědomosti o problematice zpětné vazby v pedagogickém a sportovním kontextu a osvojit si praktické dovednosti významné pro využití zpětné vazby při koučování.
1. Student prokáže osvojení požadovaných znalostí o využití zpětné vazby v pedagogickém a sportovním kontextu. 2. Student se naučí základům obsahové analýzy případové studie a v rámci inscenovaného "přelíčení" prokáže schopnost ve své přípravě pojmenovávat, třídit a kategorizovat poskytnuté vstupy a analyzovat je v kontextu dostupných informací o problému. 3. Student demonstruje zvládnutí základů kritického čtení a evaluace odborného textu. 4. V rámci splnění požadavků pro kolokvium student dokáže realizovat, reflektovat a prezentovat výsledky měsíčního individuálního koučinkového projektu vzájemně uskutečněného ve dvojicích.
Předpoklady
Předpokladem pro bezproblémové zvládnutí je předchozí absolvování předmětu Evaluace a zpětná vazba - EVAZ /KEVAZ.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Didaktický test

Aktivní účast na výuce Splnění a prezentace týmového úkolu: zpracování obsahové analýzy případové studie Splnění a prezentace úkolu pro dvojice: vypracování písemného posudku rozpracované závěrečné práce Požadavky pro kolokvium: Realizace, reflexe a prezentace měsíčního vzájemného koučinkového projektu ve dvojicích
Doporučená literatura
  • (1992). Academic quality in higher education: A guide to good practice in framing regulations. London: Council for National Academic Awards.
  • Hendl, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál.
  • Luckner, J. L., & Nadler, R. S. (1997). Processing the experience: Strategies to enhance and generalize learning. Dubuque: Kendall/Hunt.
  • Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing.
  • Reitmayerová, E., & Broumová, V. (2012). Cílená zpětná vazba: metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál.
  • Říčan, P. (2004). Cesta životem. Praha: Portál.
  • Šebek, L., & Valenta, T. (2004). Myšlenky prosáklé potem. Praha: Gymnazion.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr