Vyučující
|
-
Kováčová Lenka, Mgr.
-
Bianco Francesco, Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do problematiky funkčních stylů současné italštiny. Areální a sociální vrstvy jazyka, definice textu, funkční styly, registry, typologie textů. Pozornost je věnována především textům verbálním (pragmatickým i literárním), které jsou analyzovány a vzájemně konfrontovány z pohledu organizační výstavby, lexikálních a gramatických struktur, registru a stylu, které jednotlivé typy textů charakterizují.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je přehled funkčních stylů současné italštiny ve srovnání s češtinou.
Hlubší poznání italského jazykového systému.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška
Aktivní účast na cvičeních, příprava na každou hodinu. U ústní zkoušky se prověřuje znalost probrané látky.
|
Doporučená literatura
|
-
A. Sobrero. (1998). Introduzione all´italiano contemporaneo, Le strutture. Editori Laterza, Bari .
-
Bečka, J.V. (1992). Česká stylistika. Praha.
-
G.C. Oli, G. De Bernardis, A. Sorci. (1993). Lingua italiana. Le Monnier, Firenze.
-
Marcello Sensini. (1992). Il sistema della lingua. Mondadori, Milano.
-
Maurizio Dardano, Pietro Trifone. (1997). La nuova grammatica della lingua italiana . Zanichelli, Bologna.
-
Stati, S. (1986). Cinque miti della parola: lezioni di lessicologia testuale. Bologna, Patron editore.
|