Předmět: Jazykový seminář italštiny 2

« Zpět
Název předmětu Jazykový seminář italštiny 2
Kód předmětu KRI/JSI2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Italština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kováčová Lenka, Mgr.
Obsah předmětu
Praktické zvládnutí a procvičování gramatických jevů (imperativ, vztažná zájmena, časy konjunktivu, podmínková souvětí, stupňování adjektiv a adverbií, passato remoto, trpný rod, souslednost časová v indikativu a konjunktivu, řeč nepřímá, infinitivní tvary a jejich použití) a slovní zásoby současné italštiny. Rozvíjení schopností komunikativní interakce s ohledem na správnou výslovnost, intonaci, registr, lexikální a gramatické struktury vhodné pro daný kontext simulující různé každodenní situace. Umět popsat zážitky, události, plány a vyjádřit svůj názor. Rozvíjení schopnosti porozumět, na základě poslechu, italským textům různého typu (rozhovory, zprávy, písně, atd.) se zvláštním zřetelem na schopnost poznat a rozlišit hlavní informace a detaily. Při výuce jsou používány texty v psané podobě, audiovizuální prostředky, internet.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 50 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem kurzu je praktické zvládnutí italské gramatiky a slovní zásoby v daném rozsahu a rozvíjet schopnost komunikativní interakce.
Zdokonalení jazykových a komunikačních kompetencí v daném rozsahu.
Předpoklady
Žádné.

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška

Aktivní účast na cvičeních, příprava na každou hodinu. V zápočtovém testu se prověřuje znalost probrané látky.
Doporučená literatura
  • A. Tanzini. (2003). Giochiamo in italiano : cruciverba, rebus e giochi vari per imparare l'italiano divertendosi . Firenze.
  • B. Storni. (1994). Invito al buon italiano : grammatica di riferimento. Guerra, Perugia.
  • Claudio Manella, Antonella Tanzini. (2006). L'italiano da soli : esercizi e test di grammatica italiana : quatro livelli di difficolta, con chiavi . Firenze.
  • Daniela Lombardo, Laura Nosengo, Anna Maria Sanguineti. (2003). L'italiano con i fumetti . Guerra, Perugia.
  • M. C. Peccianti. Parola per parola, livello 1. Giunti Marzocco, Firenze .
  • Pospíšilová, V., Ferrarová, M. (2009). Učebnice současné italštiny - 1. díl. CPRESS - Brno.
  • Silvestrini, Chiucchiú, Minciarelli. (2002). In Italiano. Perugia Guerra.
  • T.Marin. (2007). Nuovo progetto italiano 1,2. Roma.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr