Vyučující
|
-
Špička Jiří, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Sředověká poezie 2. Dante 3. Dantova Komedie 4. Petrarca 5. Boccaccio 6. Humanismus 7. Ariosto 8. Machiavelli 9. Tasso 10. Osvícenská kultura 11. Foscolo 12. Leopardi
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je představit posluchačům jiných oborů nejdůležitější momenty v dějinách starší italské literatury (klíčová díla, autory, směry, vývojové tendence). Kromě výuky bude důraz kladen na samostatnou četbu významných děl italské literatury. Tematika předmětu bude zvolena s ohledem na to, čím italská literatura ovlivnila jiné literatury.
Posluchač jiného oboru pozná nejdůležitější momenty v dějinách starší italské literatry (klíčová díla, autory, směry, vývojové tendence). V rámci zadané četby se seznámí s významnými díly italské literatury. Pozná, jak italská literatura obohatila jiné evropské literatury.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška
Účast na přednáškách a seminářích, četba zadaných literárně-kritických a literárních textů.
|
Doporučená literatura
|
-
De Sanctis, F. (1959). Dějiny italské literatury. Praha.
-
J. Pelán (ed.). (2004). Slovník spisovatelů Itálie. Libri, Praha.
-
J. Špička, M. Bolpagni, L. Kováčová. (2013). Boccaccio 2013. Poetika Dekameronu a dva způsoby, jak být člověkem. UP, Olomouc.
-
Jiří Špička. (2014). Petrarca v Provence. Údolí, město, hora. UP, Olomouc.
-
Z. Digrin. (1995). Divadlo učenců a diplomatů. Divadelní ústav, Praha.
|