Vyučující
|
-
Špička Jiří, prof. Mgr. Ph.D.
-
Marini Alessandro, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Jokulárové 2. Středověké dialogické texty 3. Piccolomini a Chrysis 4. Machiavelli a Mandragora 5. Aretino 6. Guarini 7. Protireformační tragédie 8. Pastorála 9. Commedia dell´arte 10. Goldoni 11. Buržoazní drama 12. Pirandello
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubit studentovo poznání dějin italského divadla. Při výuce budou analyzovány dochované dramatické texty nebo, pokud jsou k dispozici, záznamy z divadelních inscenací.
Student si prohloubí znalost dějin italského divadla, seznámí se podrobněji s tendencemi vývoje dramatických forem. Pozná zejména kanonická díla italského divadla, uvědomí si v základních obrysech problematiku inscenace dramatického textu.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška
Účast na přednáškách a seminářích, četba zadaných literárních a odborných textů, příprava na zkoušku, vyhovění u zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
E. Lauretta (ed.). (2002). Pirandello e il linguaggio della scena. CNSP, Agrigento.
-
G. Antonucci. (1986). Storia del teatro italiano del Novecento. Studium, Roma.
-
G. Taffon. (2005). Maestri drammaturghi nel teatro italiano del 900. Laterza, Roma-Bari.
-
M. Apollonio. (1981). Storia del teatro italiano, 1-2. Sansoni, Firenze.
-
P. Puppa. (2007). Teatro e spettacolo nel secondo Novecento. Laterza, Roma-Bari.
-
Z. Digrin. (1995). Divadlo učenců a diplomatů. Divadelní ústav, Praha.
|