Vyučující
|
-
Kováčová Lenka, Mgr.
-
Marini Alessandro, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Historické tendence italského filmu. Projekce a podrobný rozbor filmových děl: Soldini a Pane e tulipani. Crialese a Respiro, Nuovo Mondo. Giordana, La meglio giovent?. Ozpetek, Le fate ignoranti, Saturno contro.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je ukázat kinematografii jako klíč k pochopení společenských jevů.
Absolvent kurzu si osvojí odbornou filmovou terminologii a základy interpretace filmového díla ve všech jeho složkách, získá schopnost interpretovat italský film ve společenském kontextu.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na cvičeních, příprava na každou hodinu. U ústního pohovoru se prověřuje znalost probrané látky.
|
Doporučená literatura
|
-
A. Costa. (1994). Saper vedere il cinema. Milano.
-
D. Ciolfi, D. Sala (ed.). (2000). Ma come si legge un film?. Demetra, Verona .
-
F. Casetti, F. di Chio. (1994). Analisi del film. Milano.
-
F. Casetti. (1994). Teorie del cinema 1945-1990. Milano.
-
Fabio Rossi. (2007). Lingua italiana e cinema. Carocci, Roma.
-
G. Brunetta. (2003). Breve storia del cinema italiano. Einaudi, Torino.
-
G. P. Brunetta. (1991). Cent´anni di cinema italiano. Bari.
-
M. Verdone. (1995). Storia del cinema italiano. Newton Compton, Roma.
|