Vyučující
|
-
Skříčková Eva, Mgr. Ph.D.
-
Kováčová Lenka, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Gramatické jevy: 1. Podmiňovací způsob přítomný a minulý; minulý infinitiv; prima di/dopo. 2. Stupňování adjektiv a adverbií; imperativ. 3. Neosobní slovesné tvary: occorre, basta, bisogna. 4. Konjunktiv přítomný a minulý. 5. Faktitivní vazby; dvojí rod některých substantiv; dělivý člen. Konverzační témata a rozvíjení komunikativních dovedností v italštině: 1. Život na venkově a ve městě; rodina. 2. Jednání na úřadech; cestování. 3. Bydlení; návštěva baru, restaurace. 4. Lidské tělo; u lékaře. 5. Volný čas, koníčky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zvládnutí gramatiky a slovní zásoby v daném rozsahu. Pozornost je věnována praktické aplikaci získaných poznatků prostřednictvím jazykových cvičení a rozvíjení schopnosti mluveného projevu.
Student si zdokonalí schopnost domluvit se italsky v běžných denních situacích a osvojí si schopnost vyjádřit se v běžném písemném projevu.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Aktivní účast na cvičeních, příprava na každou hodinu. U zkoušky se prověřuje znalost probrané látky.
|
Doporučená literatura
|
-
A. Chiucchi?, F. Minciarelli, M. Silvestrini. In italiano. Guerra, Perugia.
-
A. Tanzini. (2003). Giochiamo in italiano : cruciverba, rebus e giochi vari per imparare l'italiano divertendosi . Firenze.
-
J. Janešová. Italština pro samouky. Leda, Praha.
-
V. Pospíšilová, M. Ferrarová, E. Ferrarová. (2008). Učebnice současné italštiny, 1. díl. Computer Press, Brno.
|