Vyučující
|
-
Usenko Olga, Mgr.
-
Kováčová Lenka, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Gramatické jevy: 1. Pravidla italské výslovnosti; italská abeceda. 2. Osobní zájmena; sloveso essere; zápor; vykání; členy a jejich použití v jednotném čísle; pádové vztahy. 3. Slovesa avere a andare; členy a jejich použití v množném čísle; výrazy typu poco, molto, tanto, quanto. 4. Slovesa I. a II. konjugace; preposizioni articolate; sloveso piacere; vazba c??, ci sono; adjektivum bello v postavení před substantivem; elize, apokopa. 5. Slovesa III. konjugace; slovesa fare, dare, uscire; modální sloveso potere; základní číslovky 1-20; hodiny. Konverzační témata a rozvíjení komunikativních dovedností v italštině: 1. Pozdravy, základní fráze při představování, vyjádření žádosti, poděkování, omluvy. 2. Jak si objednat v restauraci a v kavárně; konfrontace italských a českých zvyklostí ve stravování. 3. Oslava narozenin; návštěva; barvy; na diskotéce. 4. Televize a film.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zvládnutí gramatiky a slovní zásoby v daném rozsahu. Pozornost je věnována praktické aplikaci získaných poznatků prostřednictvím jazykových cvičení a rozvíjení schopnosti mluveného projevu.
Student je schopen nejběžnější komunikace v italštině.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta
Aktivní účast na cvičeních, příprava na každou hodinu. V zápočtovém testu se prověřuje znalost probrané látky.
|
Doporučená literatura
|
-
A. Tanzini. (2003). Giochiamo in italiano : cruciverba, rebus e giochi vari per imparare l'italiano divertendosi . Firenze.
-
J. Janešová. Italština pro samouky. Leda, Praha.
-
M. C. Peccianti. Parola per parola, livello 1. Giunti Marzocco, Firenze .
-
V. Pospíšilová, M. Ferrarová, E. Ferrarová. (2008). Učebnice současné italštiny, 1. díl. Computer Press, Brno.
|