Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Program je zaměřen na definici pojmů, vývoj metodických směrů, cíle výuky, didaktické a metodické principy vyučování cizím jazykům, roli učitele ve výuce a autonomii žáka. Zvláštní pozornost je pak věnována jazykovým prostředkům a nácviku základních řečových dovedností, komunikativní kompetenci, organizačním formám vyučování a typům vyučovacích hodin, učebnicím italského jazyka, práci s audiovizuálními prostředky, aktivizaci žáků a aktualizaci učiva, typologii cvičení. Dále se pozornost rovněž soustřeďuje na problematiku chyby, kontrolu, zkoušení, hodnocení a klasifikaci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurs je určen posluchačům, kteří absolvovali přednášky z obecné didaktiky, pedagogiky a psychologie a mají v budoucnu zájem vyučovat italštinu na různých typech škol. Poskytuje základní informace z lingvodidaktiky a zaměřuje se především na současné tendence ve vývoji cizojazyčného vyučování s přihlédnutím na specifičnosti italského jazyka.
Orientace v dostupných studijních materiálech, využití konkrétních jazykových her ve výuce italské gramatiky.
|
Předpoklady
|
Absolvování přednášek z obecné didaktiky a psychologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na seminářích, vypracování referátu a jeho prezentace na předem zvolené téma.
|
Doporučená literatura
|
-
Balboni, P. E. (1994). Didattica dell'italiano a stranieri. Bonacci, Roma.
-
Balboni, P. E. (1999). Dizionario di glottodidattica. Guerra Edizioni, Perugia.
-
Balboni, P. E. (1999). Grammagiochi: per giocare con la grammatica. Bonacci, Roma.
-
Balboni, P. E., Porcelli, G. (1991). Glottodidattica e Universit?. La formazione del professore di lingue. Liviana Editrice .
-
Ciliberti, A. (1994). Manuale di glottodidattica. La Nuova Italia.
-
Hendrich, J. a kol. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN.
-
Porcelli, G. (1994). Principi di glottodidattica. La Scuola.
|