Vyučující
|
-
Pračkeová Martina, Mgr.
-
Klimová Katarína, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kováčová Lenka, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Rozvíjení a procvičování schopnosti produkovat psané texty se zaměřením na základní požadavky každodenního života, na akademické a profesní požadavky a potřebu vlastního tvůrčího vyjádření. Výuka probíhá formou interakce. Studenti analyzují autentické texty různého typu a získané poznatky pak aplikují při tvorbě vlastních textů (formální a neformální dopis, formuláře, životopis, články, eseje, shrnutí, abstrakt, deník, vyprávění apod.).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Praktické procvičování písemného projevu formou produkování různých textů.
Osvojení si základních prostředků a struktur pro tvorbu textů různého typu.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
F. Gaudiano. (2001). Manuale di scrittura creativa. Zanichelli, Bologna.
-
G. Paganini. (1994). Issimo. Bonacci, Roma.
-
L. Cini. (1998). Strategie di scrittura. Bonacci, Roma.
-
S. Brugnolo, G. Mozzi. (2000). Ricettario di scrittura creativa. Zanichelli, Bologna.
-
V. Cerami. (1996). Consigli a un giovane scrittore. Einaudi, Torino.
|