Vyučující
|
-
Voždová Marie, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V kurzu budou probírány následující bloky: 1. Časoprostorová kategorie v literárním díle a její proměny 2. Postava a hrdina, role postavy 3. Subjekto-objektový vztah v literárním díle 4. Vztah autor - hrdina -v ypravěč, varianty fokalizace 5. Text a metatext, variace textových rovin 6. Intertextualita a její funkce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 75 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je prohloubit znalost posluchačů v oblasti moderních kritických literárněvědných přístupů k analýze textu. Semináře jsou zaměřeny na komparativní analýzu relevantních sekvencí různých literárních děl všech vývojových období francouzské literatury.
prohloubení znalosti literární teorie a schopnost její aplikace na konkrétní text prohloubení schopnosti pracovat s různými úrovněmi textu, intertextuální vnímání rozvinutí schopnosti odborné polemiky a kritické reflexe
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Esej
1/ pravidelná docházka a aktivní účast na seminářích 2/ příprava na každou hodinu, znalost analyzovaného textu U zkoušky se prověřuje znalost literární teorie, orientace v jednotlivých literárně-kritických přístupech k textu a schopnost jejich aplikace na konkrétní literární dílo.
|
Doporučená literatura
|
-
Bergez, D. (1989). L´explication de texte littéraire, . Paris: Bordas.
-
Gignoux, A. (2005). Initiation ? l´intertextualité, . Paris.
-
maingueneau, D. (1990). Pragmatique pour le discours littéraire, . Paris: Bordas.
|