Vyučující
|
-
Hildenbrand Zuzana, Mgr. Ph.D.
-
Bidaud Samuel Henri, doc. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Probírané tematické bloky: 1. Analyse syntaxique, phrase, énoncé, énonciation 2. Phrase, modalité de la phrase 3. Syntagmes, groupe nominal, groupe verbal 4. Sujet 5. Verbe 6. Compléments, termes hors proposition
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studenty se základní terminologií a postupy užívanými v syntaktické analýze. Pozornost bude zaměřena na rozbor věty jednoduché.
student se naučí používat jazykovědnou terminologii student se naučí analyzovat větu jednoduchou
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Písemný test
Splnění předmětu je podmíněno přítomností studenta ve výuce, systematickou přípravou na jednotlivé hodiny, prostudováním příslušné odborné literatury a přednesením referátu.
|
Doporučená literatura
|
-
Abeillé, A. (1993). Les nouvelles syntaxes: grammaires d?unification et analyse du français. Paris: Armand Colin.
-
Béchade, H. (1989). La syntaxe du français contemporain. Paris: PUF.
-
Cusimano, Ch. (2010). Le cahier pratique de syntaxe française. Brno: Masarykova univerzita.
-
Gardes-Tamine, J. (1998). La Grammaire, Tome 2: Syntaxe. Paris: Armand Colin.
-
Hendrich, J., Radina, O., Tláskal, J. (2001). Francouzská mluvnice. Plzeň : Fraus.
-
Le Goffic, P. (1993). Grammaire de la phrase française. Paris: Hachette.
-
Pavlík, M. (2000). Morfosyntax francouzské věty. Díl 1. Věta jednoduchá. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Šabršula, J. (2004). Syntaxe de la proposition française. Ostrava: Ostravská univerzita.
-
Šabršula, J. (1986). Vědecká mluvnice francouzštiny. Praha: Academia.
|