Vyučující
|
-
Kadlec Jaromír, doc. Mgr. Dr.
|
Obsah předmětu
|
Prakticky zaměřený kurs si klade za cíl seznámit studenty s problematikou mezinárodního obchodu. Detailně se probírají základy globalizační strategie, metody výběru trhů, techniky získávání informací, nezbytné změny v oblasti koncepce a strategie výrobků, obchod, komunikace a ceny. Pozornost je věnována i finančním otázkám a strategii postupu proti hrozbám souvisejícím s globalizací světové ekonomiky. Součástí kursu jsou i případové studie, na kterých studenti pracují v malých skupinách a výsledky své práce pak prezentují před svými spolužáky. Studenti se snaží řešit problémy, s nimiž se mohou setkat v nadnárodních společnostech.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Prakticky zaměřený kurs si klade za cíl seznámit studenty s problematikou mezinárodního obchodu.
Znalost odborných ekonomických pojmů a vztahů ve francouzském jazyce.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
Généreux, J. (2001). Introduction a l´économie. SEUIL.
-
Montbrial, T. a Fauchart, E. (2001). Introduction a l´économie: Microéconimie, macroéconomie, 2e édition. Dunod.
-
Rainelli, M. (2003). La nouvelle théorie du commerce international. La Découverte.
|