Vyučující
|
-
Koníčková Šárka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kurs odborného francouzského jazyka je zaměřen na ekonomický kontext, ve kterém se podnik pohybuje. Cílem kursu je ukázat, že podnik je účastníkem rozsáhlého souboru ekonomických vztahů, které musí náležitě interpretovat, aby mohl řádně plánovat svou činnost. Je potřeba proto pochopit chování a jednání řady aktérů ekonomických procesů: podniků, státní správy, finančních institucí, domácností. Součástí kursu je řada případových studií z období přechodu k tržní ekonomice. Výuka vychází ze základní pojmů makro a mikroekonomie: růst, cykly, měna, inflace, poptávka, chování výrobce a spotřebitele, konkurence, monopol atd. Vysvětleny jsou rovněž národní a nadnárodní aspekty ekonomického vývoje. Využívají se rovněž jednoduché matematické modely. Cílem není vychovat ze studentů odborníky na makroekonomii, ale dosáhnout toho, aby pochopili, jak funguje podnik a jak spolupracuje s dalšími aktéry ekonomických procesů. Na konci výuky je zařazen úvod do finančnictví a marketingu. Srovnává se chování spotřebitele, tak jak je popsáno v marketingu a v mikroekonomické teorii.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurs odborného francouzského jazyka je zaměřen na ekonomický kontext, ve kterém se podnik pohybuje. Cílem kursu je ukázat, že podnik je účastníkem rozsáhlého souboru ekonomických vztahů, které musí náležitě interpretovat, aby mohl řádně plánovat svou činnost. Kurz je sestaven interaktivní formou s využitím inovativních metod v rámci e-learningového prostředí Moodle. Studenti pracují s aktuálními materiály a získávají tak aktivní slovní zásobu v oblasti ekonomie odpovídající potřebám trhu práce.
Znalost odborných ekonomických pojmů a vztahů ve francouzském jazyce.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
Abraham-Frois, G. (2005). Introduction a la macro-économie contemporaine. Economica.
-
Généreux, J. (2001). Introduction a l´économie. SEUIL.
-
Montbrial, T. a Fauchart, E. (2001). Introduction a l´économie: Microéconimie, macroéconomie, 2e édition. Dunod.
|