Vyučující
|
-
Kadlec Jaromír, doc. Mgr. Dr.
-
Pisklák Stanislav, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Obchod (strategie, taktika v mezinárodním prostředí) 2. Komunikace a ceny. Mezinárodní cenové strategie (analytická, rozhodovací, řídící) Positioning v mezinárodním prostředí 3. Distribuce (strategie, cesty) Přepravní podmínky 4. Finanční otázky a strategie postupu proti hrozbám souvisejícím s globalizací světové ekonomiky. Zahraniční platby
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 46 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Prakticky zaměřený kurs si klade za cíl prohloubit znalost slovní zásoby týkající se mezinárodního obchodu a strategického marketingu. Součástí kursu jsou i případové studie, na kterých studenti pracují v malých skupinách a výsledky své práce pak prezentují před svými spolužáky. Studenti se snaží řešit problémy, s nimiž se mohou setkat v nadnárodních společnostech.
Studenti v průběhu studia předmětu získají znalosti a dovednosti v následujícím rozsahu, které budou schopni prokázat při ukončení předmětu v rámci kontroly studia: Studenti umí analyzovat text, vést polemiku a odlišit drobné nuance týkající se mezinárodního obchodu a strategického marketingu.
|
Předpoklady
|
Absolvování předmětu KRF/OJ7.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta
- pravidelná docházka a příprava na seminář, aktivní účast - splnění všech podmínek stanovených vyučujícím
|
Doporučená literatura
|
-
Généreux, J. (2001). Introduction a l´économie. SEUIL.
-
Montbrial, T. a Fauchart, E. (2001). Introduction a l´économie: Microéconimie, macroéconomie, 2e édition. Dunod.
-
Rainelli, M. (2003). La nouvelle théorie du commerce international. La Découverte.
|