Předmět: Jazykový seminář 4

« Zpět
Název předmětu Jazykový seminář 4
Kód předmětu KRF/JS4N
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Francouzština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bidaud Samuel Henri, doc. PhD.
  • Gardášová Eva, Mgr.
  • Hildenbrand Benjamin, M.A., Ph.D.
Obsah předmětu
Cvičení jsou zaměřena na prohlubování a systemizaci písemných a mluvených dovedností. Cílem gramatických cvičení je analyzovat a opravovat gramatické chyby a lexikální a syntaktické neobratnosti, kterých se studenti dopouštějí. Důraz je kladen na všestrannou jazykovou analýzu textů. Krátké písemné úkoly prohlubují schopnost studentů písemně se vyjadřovat. Konverzační cvičení jsou zaměřena na zdokonalení se v ústní komunikaci a konverzaci na základě rozmanitých didaktických materiálů. Pracuje se s články v novinách a časopisech, literárními texty, písněmi, jejichž texty se věnují společenským problémům. Důraz je kladen na spontánní dialog na základě zadaného tématu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem kurzu je prohloubit dovednosti studenta vedoucí ke spontánnímu vyjadřování v písemné i mluvené formě francouzského jazyka.
schopnost správně aplikovat teoretické znalosti z fr. gramatiky v psaném i mluveném projevu schopnost plynule komunikovat ve francouzském jazyce
Předpoklady
Doporučuje se absolvování předmětů Jazykový seminář 1-3.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Písemný test

Splnění předmětu je podmíněno přítomností studenta ve výuce, systematickou přípravou na jednotlivé hodiny a aktivní účastí na seminářích. V písemném zápočtovém testu se prověřuje znalost probraných gramatických jevů.
Doporučená literatura
  • Gaonac´h, D. Acquisition et utilisation d´une langue étrang?re.
  • Grevisse, M., & Goosse, A. (1993). Le bon usage: grammaire française. Paris: Duculot.
  • Hendrich, J., Radina, O., Tláskal, J. (2001). Francouzská mluvnice. Plzeň : Fraus.
  • Miličková, Ladislava. (2002). Nejčastější chyby ve francouzštině: chyby, které dělají Češi, když mluví francouzsky. Brno: MC.
  • Radina, O. (1996). Zrádná slova ve francouzštině. Praha: SPN.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Francouzská filologie (2019) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Francouzská filologie se specializací na aplikovanou ekonomii (2019) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Francouzská filologie maior (2019) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Francouzská filologie minor (2019) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní