Vyučující
|
-
Bidaud Samuel Henri, doc. PhD.
-
Zatloukal Jan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Praktická cvičení písemného a mluvního projevu jsou založena na práci s texty a médii. Po vysvětlení teorie následují písemná a ústní cvičení zaměřená na problematičtější jazykové jevy (nepravidelná slovesa, konjunktiv), která umožňují studentům pocvičit si dané gramatické jevy a zautomatizovat jejich užívání. Cílem konverzačních cvičení zaměřených na témata z oblasti fr. společnosti a kultury je zdokonalování ústní komunikace ve francouzském jazyce. Na základě článků, lit. textů, dokumentů nebo ukázek z filmů probíhají debaty a polemiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je zopakovat a prohloubit znalosti studentů v oblasti normativní francouzské gramatiky získané v průběhu studia na střední škole a procvičovat ústní komunikaci ve francouzštině.
schopnost správně aplikovat teoretické znalosti z fr. gramatiky v psaném i mluveném projevu schopnost plynule komunikovat ve francouzském jazyce a účastnit se diskuse k různým otázkám současného života ve francouzské společnosti
|
Předpoklady
|
Doporučuje se absolvování předmětu Jazykový seminář 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Písemný test
Splnění předmětu je podmíněno přítomností studenta ve výuce, systematickou přípravou na jednotlivé hodiny a aktivní účastí na seminářích. V písemném zápočtovém testu se prověřuje znalost probraných gramatických jevů.
|
Doporučená literatura
|
-
Galichet, G. (1975). Le français moderne. Que sais-je ?. PUF.
-
Grégoire, M. (1997). Grammaire progressive du français avec 400 exercices : niveau débutant. Paris: CLE international.
-
Grevisse, M., & Goosse, A. (1993). Le bon usage: grammaire française. Paris: Duculot.
-
Hendrich, J., Radina, O., Tláskal, J. (2001). Francouzská mluvnice. Plzeň : Fraus.
-
kolektiv autorů. (2006). Bescherelle - La Conjugaison pour tous. Paris: Hatier.
-
Pravdová, M. (1992). Francouzská konverzace: Celostátní vysokoškolská učebnice pro studenty vysokých škol. Praha: SPN.
-
Yaguello, M. (1991). En écoutant parler la langue. Editions du Seuil.
|