Vyučující
|
-
Zatloukal Jan, Mgr. Ph.D.
-
Bidaud Samuel Henri, doc. PhD.
-
Hildenbrand Zuzana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Praktická cvičení písemného a mluvního projevu jsou založena na práci s texty a médii. Po vysvětlení teorie následují písemná a ústní cvičení zaměřená na problematičtější jazykové jevy (souslednost časů v minulosti, tvary podmiňovacího způsobu), která umožňují studentům pocvičit si dané gramatické jevy a zautomatizovat jejich užívání. Cílem konverzačních cvičení zaměřených na témata z oblasti fr. společnosti a kultury je zdokonalování ústní komunikace ve francouzském jazyce. Na základě článků, lit. textů, dokumentů nebo ukázek z filmů probíhají debaty a polemiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je zopakovat a prohloubit znalosti studentů v oblasti normativní francouzské gramatiky získané v průběhu studia na střední škole a procvičovat ústní komunikaci ve francouzštině.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Písemný test
Splnění předmětu je podmíněno přítomností studenta ve výuce, systematickou přípravou na jednotlivé hodiny a aktivní účastí na seminářích. V písemném zápočtovém testu se prověřuje znalost probraných gramatických jevů.
|
Doporučená literatura
|
-
Dufour, M. ? Mainguet, J. (2018). Édito, méthode de français. Niveau B1. Paris.
-
Grevisse, M. (1993). Le bon usage. Paris-Louvain-la-Neuve: Duculot.
-
Hendrich - Radina - Tláskal. (2001). Francouzská mluvnice. Plzeň.
-
Pravdová, M. (1992). Francouzská konverzace: Celostátní vysokoškolská učebnice pro studenty vysokých škol. Praha: SPN.
|