Vyučující
|
-
Hildenbrand Zuzana, Mgr. Ph.D.
-
Matoušková Jiřina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti jsou seznamováni s administrativním uspořádáním, geografií, ekonomickou situací, historií, významnými osobnostmi a kulturními a jazykovými zvláštnostmi Francie. Ve výuce se hojně využívá obrazových a zvukových materiálů, analýzy textů či jiných dokumentů a studenti předvádějí prezentace na vybraná témata.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Projekce (statická, dynamická)
- Domácí příprava na výuku
- 63 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je seznámit studenty se základními francouzskými reáliemi, důraz je kladen především na reálie hexagonální Francie. Probírán je systém francouzské státní správy a administrativní uspořádání země, geografie Francie, stěžejní události ve francouzské historii i v současnosti, zvláštní pozornost je věnována rozličným oblastem francouzské kultury, významným francouzským osobnostem a národním i regionálním zvláštnostem.
Získané kompetence odpovídají vymezeným cílům předmětu. - všeobecný rozhled v oblasti francouzských reálií a kultury - schopnost samostatného získávání poznatků na základě analýzy textových/audiovizuálních dokumentů - rozvinutí schopnosti diskuse a samostatného mluveného projevu
|
Předpoklady
|
Absolvování předmětu Francouzské reálie 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Systematické pozorování studenta, Seminární práce
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
(1999). France. Paris: Ministere des Affaires étrangeres.
-
Beaujour, M. - Ehrmann, J. (1965). La France contemporaine. Paris: Armand Collin.
-
Bourgeois, R. - Eurin, S. (2001). La France des régions. Préparation DELF. Grenoble.
-
Cabanne, P. (1966). 1000 trésors de France. Paris/Gen?ve.
-
Carlo, C. - Causa, M. (2005). Civilisation progressive du français. Paris.
-
Clébert, Jean-Paul. (1990). Les hauts lieux de la littérature en France. Paris: Bordas.
-
Lamby, J.-P. - Moreaux, D. (1991). La France contemporaine. Paris: Bordas.
-
Látal, J. (1991). Klíč k Francii. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Lemoine, F. (2000). Organisation administrative et territoriale de la France. Plzeň: Západočeská univerzita.
-
Santoni, G. (1981). Société et culture de la France contemporaine. Albany: State university of New York press.
-
Schejbalová, Z. (2004). Francouzské dějiny a reálie pro zábavu a poučení. Brno.
-
Wannepain, J. - Radimská, J. - Hanse, P. (2003). Introduction a la civilisation et a la culture française. České Budějovice: Jihočeská univerzita.
|