Předmět: Francouzské reálie 1

« Zpět
Název předmětu Francouzské reálie 1
Kód předmětu KRF/FRR1
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Francouzština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hildenbrand Zuzana, Mgr. Ph.D.
  • Matoušková Jiřina, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Studenti jsou seznamováni s administrativním uspořádáním, geografií, ekonomickou situací, historií, významnými osobnostmi a kulturními a jazykovými zvláštnostmi Francie. Ve výuce se hojně využívá obrazových a zvukových materiálů, analýzy textů či jiných dokumentů a studenti předvádějí prezentace na vybraná témata.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Projekce (statická, dynamická)
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 12 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 63 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem semináře je seznámit studenty se základními francouzskými reáliemi, důraz je kladen především na reálie hexagonální Francie. Probírán je systém francouzské státní správy a administrativní uspořádání země, geografie Francie, stěžejní události ve francouzské historii i v současnosti, zvláštní pozornost je věnována rozličným oblastem francouzské kultury, významným francouzským osobnostem a národním i regionálním zvláštnostem.
Získané kompetence odpovídají vymezeným cílům předmětu. - všeobecný rozhled v oblasti francouzských reálií a kultury - schopnost samostatného získávání poznatků na základě analýzy textových/audiovizuálních dokumentů - rozvinutí schopnosti diskuse a samostatného mluveného projevu
Předpoklady
Žádné.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Systematické pozorování studenta

Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
Doporučená literatura
  • (1999). France. Paris: Ministere des Affaires étrangeres.
  • Beaujour, M. - Ehrmann, J. (1965). La France contemporaine. Paris: Armand Collin.
  • Bourgeois, R. - Eurin, S. (2001). La France des régions. Préparation DELF. Grenoble.
  • Cabanne, P. (1966). 1000 trésors de France. Paris/Gen?ve.
  • Carlo, C. - Causa, M. (2005). Civilisation progressive du français. Paris.
  • Clébert, Jean-Paul. (1990). Les hauts lieux de la littérature en France. Paris: Bordas.
  • Lamby, J.-P. - Moreaux, D. (1991). La France contemporaine. Paris: Bordas.
  • Látal, J. (1991). Klíč k Francii. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Lemoine, F. (2000). Organisation administrative et territoriale de la France. Plzeň: Západočeská univerzita.
  • Santoni, G. (1981). Société et culture de la France contemporaine. Albany.
  • Schejbalová, Z. (2004). Francouzské dějiny a reálie pro zábavu a poučení. Brno.
  • Wannepain, J. - Radimská, J. - Hanse, P. (2003). Introduction a la civilisation et a la culture française. České Budějovice: Jihočeská univerzita.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr