Vyučující
|
-
Matoušková Jiřina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Evropské francouzsky psané literatury a jejich specifika 2. Francouzsky psaná belgická literatura 3. Literární tvorba frankofonního Švýcarska 4. Francouzsky psaná literatura v Lucembursku 5. Frankofonní literární kritika 6. Francouzsky píšící autoři v americkém prostředí a specifika jejich tvorby 7. Francouzsky psaná literatura v USA a Kanadě 8. Literatura Haiti 9. Přítomnost francouzsky píšících autorů v Jižní Americe 10. Francouzsky píšící ženy-spisovatelky, tematická a jazyková rovina jejich výrazu a její zvláštnosti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit posluchače s dějinami francouzsky psané literatury ve frankofonních zemích, jejími hlavními představiteli a jejich páteřními díly.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Splnění předmětu je podmíněno přítomností studenta ve výuce, systematickou přípravou na jednotlivé hodiny, aktivní účastí na seminářích a prostudováním příslušné odborné literatury. U zkoušky se prověřuje orientace v dějinách dané frankofonní literatury a znalost vybraných děl.
|
Doporučená literatura
|
-
Bertrand, J.-P. (2003). Histoire de la littérature belge, . Paris.
-
Francillon, R. (1999). Histoire de la littérature en Suisse romande. Lausanne.
-
Fryčer, J. a kol. (2002). Slovník francouzsky píšících autorů. Praha: Libri.
-
Kyloušek, P. a kol. (2009). My, oni, já: hledání identity v kanadské literatuře a filmu. Brno: Host.
-
Kyloušek, P. (2005). Dějiny francouzsko-kanadské a quebecké literatury. Brno: Host.
|