Vyučující
|
-
Bruncová Pavla, Mgr.
-
Zatloukal Jan, Mgr. Ph.D.
-
Hemzová Tereza, Mgr.
-
Voždová Marie, doc. PhDr. Ph.D.
-
Matoušková Jiřina, Mgr. Ph.D.
-
Horská Libuše, Mgr.
-
Krausová Linda, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Systematická výuka jazyka na základě práce s učebnicí, doplněná o další poslechová, fonetická a jiná cvičení a konverzační aktivity. Pozornost je věnována především modálním slovesům, minulému času složenému s pomocným slovesem avoir, blízkému budoucímu času, tvoření plurálu, zdvořilostním otázkám apod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem začátečnického kurzu souvislé jazykové přípravy určené studentům jiných oborů než francouzské filologie je seznámit posluchače se základy francouzštiny s ohledem na nezbytnou slovní zásobu, základní gramatiku a syntax. Studenti si postupně osvojují francouzskou výslovnost, časování sloves v přítomnosti, minulosti a budoucnosti, základy větné stavby a elementární slovní zásobu nutnou pro komunikaci v běžných konverzačních situacích. Pro účast v tomto kurzu se nepředpokládá žádná předchozí znalost francouzského jazyka.
Základní znalost francouzského jazyka.
|
Předpoklady
|
Základní znalost francouzštiny na úrovni začátečníka.
KRF/DRJ1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
Le Bougnec, J.-T. (2002). Forum. Méthode de français. Paris: Hachette.
-
Mérieux, R./Loiseau, Y. (2004). Connexions 1. Paris: Didier.
-
Monnerie-Goarin, A. (1991). Bienvenue en France. Méthode de français. Paris: Didier.
|