Vyučující
|
-
Kadlec Jaromír, doc. Mgr. Dr.
|
Obsah předmětu
|
Probírané tematické bloky: 1. Dějiny Kanady od nejstarších dob až do současnosti 2. Frankofonní kultura v Kanadě a její nejvýznamnější představitelé 3. Dějiny Maghrebu a nejvýznamnější představitelé frankofonní kultury v severozápadní Africe 4. Dějiny černé Afriky a nejvýznamnější představitelé frankofonní kultury v černé Africe 5. Frankofonní kultura na ostrovech v Indickém a Tichém oceánu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit posluchače s dějinami a kulturou mimoevropských frankofonních zemí. Důraz je kladen zejména na novější dějiny a postavení frankofonní kultury ve vícejazyčných zemích, kde musí koexistovat s jinými jazykovými kulturami.
1. Porozumění dějinám mimoevropských frankofonních zemí. 2. Seznámení s kulturou mimoevropských frankofonních zemí. 3. Rozvinutí schopnosti pracovat s texty pocházejícími z jednotlivých frankofonních zemí.
|
Předpoklady
|
Žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění předmětu je podmíněno přítomností studenta ve výuce, systematickou přípravou na jednotlivé hodiny, aktivní účastí na seminářích a prostudováním příslušné odborné literatury. U zkoušky se prověřuje orientace v základních otázkách dějin a kultury mimoevropských frankofonních zemí.
|
Doporučená literatura
|
-
Kadlec, J. (2012). Francouzština v Africe . Olomouc.
-
Kadlec, J. - Holeš, J. (2006). Francouzština na americkém kontinentě. Olomouc: UP.
-
Linteau, P.-A. (2010). Histoire du Canada. Paris.
-
Lugan, B. (2009). Histoire de l'Afrique des origines ? nos jours. Paris.
|