Vyučující
|
-
Hildenbrand Zuzana, Mgr. Ph.D.
-
Zatloukal Jan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V kurzu budou probírána následující témata: 1. Inovativní metody 2. Využití ITC ve výuce 3. Film, hudba a literatura ve výuce 4. Jazykové hry 5. Francouzské učebnice
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Představit inovativní metody ve výuce cizího jazyka, umožnit vytvoření ukázkových hodin (s vyhodnocením). Informovat o možnostech na trhu výukových materiálů.
1/ schopnost tvůrčím způsobem využít nové poznatky ve výuce cizích jazyků 2/ orientace v široké škále výukových materiálů
|
Předpoklady
|
Podmíněno absolvováním předmětu Didaktika francouzštiny 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
1/ pravidelná docházka 2/ vytvoření ukázkové hodiny 3/ prezentace analýzy zvolené francouzské učebnice
|
Doporučená literatura
|
-
Bogaards, P. (1988). Langues et apprentissage des langues. Paris.
-
Hendrich, J. a kol. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN.
-
Choděra, R. (2006). Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha: Akademia.
-
Moirand, S. (1990). Enseigner et communiquer en langue étrangere. Paris.
|