Předmět: Didaktika francouzštiny 2

« Zpět
Název předmětu Didaktika francouzštiny 2
Kód předmětu KRF/DID2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Francouzština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hildenbrand Zuzana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
V kurzu budou probírána následující témata: 1. Inovativní metody 2. Využití ITC ve výuce 3. Film, hudba a literatura ve výuce 4. Jazykové hry 5. Francouzské učebnice

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
Výstupy z učení
Představit inovativní metody ve výuce cizího jazyka, umožnit vytvoření ukázkových hodin (s vyhodnocením). Informovat o možnostech na trhu výukových materiálů.
1/ schopnost tvůrčím způsobem využít nové poznatky ve výuce cizích jazyků 2/ orientace v široké škále výukových materiálů
Předpoklady
Podmíněno absolvováním předmětu Didaktika francouzštiny 1.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta

1/ pravidelná docházka 2/ vytvoření ukázkové hodiny 3/ prezentace analýzy zvolené francouzské učebnice
Doporučená literatura
  • Bogaards, P. (1988). Langues et apprentissage des langues. Paris.
  • Hendrich, J. a kol. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN.
  • Choděra, R. (2006). Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha: Akademia.
  • Moirand, S. (1990). Enseigner et communiquer en langue étrangere. Paris.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr