Vyučující
|
-
Kadlec Jaromír, doc. Mgr. Dr.
-
Voždová Marie, doc. PhDr. Ph.D.
-
Pisklák Stanislav, Mgr.
-
Matoušková Jiřina, Mgr. Ph.D.
-
Zatloukal Jan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Určení zkoumaného úzkého literárně teoretického problému, zadání tématu práce, jeho specifikace a strukturalizace práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 80 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 158 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Odborné konzultace zaměřené na definování konkrétního literárního korpusu.
Student se naučí definovat odborné téma tak, aby jeho zpracování odpovídalo rozsahu 40 stran, a naučí se strukturovat text tak, aby zajistil logickou posloupnost argumentace i celkovou koherentnost práce.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
Literatura je určena podle tématu a zaměření práce.
-
Bergez, D. a kol. (1996). Introduction aux méthodes critiques pour l´analyse littéraire. Paris: Armand Colin.
-
Bergez, D. a kol. (2005). Vocabulaire de l´analyse littéraire. Paris: Armand Colin.
-
Eco, U. (1997). Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia.
-
Filka, J. (2002). Metodika tvorby diplomové práce: praktická pomůcka pro studenty vysokých škol. Brno: Knihař.
-
Maingueneau, D. (1990). Pragmatique pour le discours littéraire. Paris: Bordas.
-
Scheiber, C. (1989). La dissertation littéraire. Paris: Dunod.
|