Vyučující
|
-
Voždová Marie, doc. PhDr. Ph.D.
-
Burianová Zuzana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Periodizace literárního vývoje v jednotlivých románských literaturách, klíčové žánry a literární formy a jejich vývoj, vytváření mapy literárních jazyků, vzájemná recepce mezi románskými literaturami, nástroje pro studium románských literatur (bibliografie, textově-bibliografické databáze atd.).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Domácí příprava na výuku
- 200 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 165 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět poskytuje studentovi základní orientaci v základních rysech románských literatur.
Schopnost provádět samostatnou rešerši na poli všech románských literatur a zasadit téma vlastní disertační práce do kontextu celorománského literárního vývoje.
|
Předpoklady
|
Výborná znalost dějin alespoň jedné románské literatury. Výborná znalost alespoň jednoho románského jazyka.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Výborná znalost dějin alespoň jedné románské literatury a jednoho románského jazyka.
|
Doporučená literatura
|
-
Beaumarchais, J.-P. de, Couty, D. (1994). Dictionnaire des oeuvres littéraires de langue française I-IV. Paris.
-
Brioschi, F., Di Girolamo, C. (1993). Manuale della Letteratura italiana. Storia per generi e problemi, 4 sv.. Torino (1993 - 1996).
-
Combe, D. (2010). Littératures francophones. Questions, débats, polémiques. Paris.
-
Kom, A. a kol. (2006). Jalons pour un dictionnaire des ?uvres littéraires de langue française des pays du Maghreb. Paris.
-
Kom, A. (2003). Dictionnaire des ?uvres littéraires de langue française en Afrique au sud du Sahara I-II. Paris.
-
Lagarde, A., Michard, L. (1993). Moyen Age, XVIe siecle, XVIIe siecle, XVIIIe siecle, XIXe siecle, XXe siecle. Paris.
|