|
Vyučující
|
-
Skříčková Eva, Mgr. Ph.D.
-
Špička Jiří, prof. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1.Mimořádný růst a následná pověst velkého básníka Petrarky v 16. století 2.Petrarka - přijetí za vzor 3.Kult jeho spisů v mateřštině 4.Živá práce transkripce - jakési fotografie ante factum - skic materiálů 5.Ukázka- Uchované kopie originálních materiálů
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
|
Výstupy z učení
|
Tato přednáška ukáže pomocí vlastní kopie náčrtku Triumfů ze 16. století, prostřednictvím textové koherence dominující techniku oprav básníka a plodnou výměnou, že mezi Fragmenty a Triumfy někdy existuje určitá podobnost poetického zpracování.
|
|
Předpoklady
|
Znalost italštiny.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Účast na výuce.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Frasso, G., Capellini, L., & Billanovich, G. (1974). Itinerari con Francesco Petrarca. Padova: Antenore.
-
Petrarca, F., & Ariani, M. Triumphi. Milano: Mursia.
-
Petrarca, F., & Ponte, G. Rime sparse: (rerum vulgarium fragmenta). Milano: Mursia.
|