Vyučující
|
-
Špička Jiří, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Metodologické poznámky k dialogu jako literární formě 2. Otázka literárních žánrů v humanistické literatuře 16. století 3. Politické dialogy (Rinuccini, Palmieri, Guicciardini) 4. Dialog jako rétorická pomůcka v epistolografii 5. Dialogy Giovanniho Pontana 6. Dialog v latinsky psané poezii 7. Vytyčení výzkumných problémů 8. Koordinace a kontrola práce účastníků Předmět je podpořen projektem CZ.1.07/2.2.00/28.0179 Diverzifikace a systematizace postgraduálního studia na FF UP Olomouc.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je studovat dialogické formy v humanistických literárních žánrech 15.-16. stol., jejich náměty a strukturu, zejm. v politických dialozích, v epistolografii a v latinsky psané poezii. Pod vedením garanta se budou účastníci předmětu věnovat každý specifickému tématu.
- zdokonalení ve schopnosti vést individuální výzkum - zdokonalení ve schopnosti prezentovat výsledky výzkumu - znalost problematiky humanistického dialogu v Itálii
|
Předpoklady
|
Předmět je určen pro studenty, kteří disponují prohloubenou znalostí renesanční literatury a jsou schopni číst italské nebo latinské texty z 15. století.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Účast na semináři, individuální badatelská práce, příprava výzkumné zprávy a referátu.
|
Doporučená literatura
|
-
Fubini. (2001). L'umanesimo italiano e i suoi storici : origini rinascimentali, critica moderna. Milano.
-
Garin. (1990). L'Umanesimo italiano : filosofia e vita civile nel Rinascimento. Roma-Bari.
-
Leonardo Bruni. (1994). Dialogi ad Petrum Paulum Histrum. Firenze.
-
Perosa, Viti. (2000). Umanesimo italiano. Roma.
-
Rossi. (1992). Il Quattrocento. Milano.
-
Tateo. (1967). Tradizione e realta? nell'Umanesimo italiano. Bari.
|