Vyučující
|
-
Voždová Marie, doc. PhDr. Ph.D.
-
Špička Jiří, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět představuje vývoj divadelních forem v románských literaturách od počátků vzniku laického divadla v národním jazyce do současnosti. Zaměřuje se také na proměny oblíbenosti žánrů a autorů v různých historických obdobích se zřetelem na dobovou estetiku a politicko-sociální situaci. Sleduje i recepci významnějších divadelních autorů v českém prostředí. Zvláštní pozornost je zaměřena na formy komického zobrazení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Příprava na zkoušku
- 90 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 90 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 45 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je pochopení vývoje divadelních forem v románských literaturách od počátků vzniku laického divadla v národním jazyce do současnosti.
-pochopení zákonitostí vývoje dramatických žánrů -rozvíjení schopnosti odborné polemiky
|
Předpoklady
|
nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Student se musí aktivně podílet na výuce předmětu. Ke zkoušce musí ovládat látku v rozsahu přednášek a doporučené odborné literatury a shlédnout (v divadle, na DVD, VHS, při nedostupnosti záznamu alespoň přečíst scénář) deset klasických dramatických děl z různých románských literatur.
|
Doporučená literatura
|
-
Kratochvíl, K. Ze světa commedie dell?arte, .
-
Mikeš. (1995). Divadlo španělského zlatého věku, . Praha.
-
Ubersfeld, A. (1996). Lire le théatre I-III. Paris.
-
Voždová. (2009). Francouzský vaudeville.Geneze a proměny žánru. Olomouc.
|