Vyučující
|
-
Ševčíková Olga, RNDr. Ph.D.
-
Jáč Martin, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do didaktiky přírodopisu. Teoretická příprava na náslechovou praxi. Výchovně vzdělávací cíle a úkoly výuky přírodopisu. Obsah výuky a strukturace učiva. Postavení přírodopisu v učebních plánech škol. Výuka přírodopisu ve školních vzdělávacích programech. Metody a formy výuky přírodopisu. Učebnice přírodopisu. Ekologická výchova ve výuce přírodopisu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Úvod do didaktiky přírodopisu. Teoretická příprava na náslechovou praxi. Výchovně vzdělávací cíle a úkoly výuky přírodopisu. Obsah výuky a strukturace učiva. Postavení přírodopisu v učebních plánech škol. Výuka přírodopisu ve školních vzdělávacích programech. Metody a formy výuky přírodopisu. Učebnice přírodopisu. Ekologická výchova ve výuce přírodopisu.
Student zvládne přípravu na výuku a základní výukové metody.
|
Předpoklady
|
Žádné požadavky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Práce s PC, připojení k internetu. Účast na konzultacích, kde jsou přednášena vybraná témata. Další získávání poznatků se uskutečňuje řízeným samostudiem dle studijní literatury.
|
Doporučená literatura
|
-
Kalhous, Z., Obst, O. a kol. (2009). Školní didaktika. Praha.
|